Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 2627 ggr
Anna
0

Jag ramlar av - fotoserie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bjuda er på en liten fotoserie när jag ramlar, eller snarare glider, av min Windy. Vi skulle sakta av från galopp och jag red barbacka, helt plötsligt får jag en skrattattack ock orkar inte hålla mig kvar så jag släpper helt enkelt taget. ;)

Ser lite kul ut. Flört Duktiga Windy stannar iallafall, och det ser ut som om hon tänker "Vad f*n gör hon nu då?".

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Skrattar bara mer och mer - här är jag påväg mot marken.

annaattlid.se

Anna
0

Och tillslut hänger jag såhär. Haha! Skrattar varje gång jag ser dom.

annaattlid.se

Anna
0

Och här ber jag Windy om ursäkt, samt skrattar lite till.

annaattlid.se

wewwa
0

Haha, kul bilder o fin häst… ; )

Anna
0

#4: Tack så mycket. ;) Brukar vanligtvis inte bara släppa taget sådär men jag kände att jag bara inte orkade mer, haha.

Visst är hon fin. :)

annaattlid.se

wewwa
0

Ja, hon är jättefin. : )
Jag ramlar oxå av ibland, men oftast klarar jag att hålla mig kvar eller så landar jag ofta på fötterna… haha

Murre_Uddiz
0

Haha. Fin häst! ooh, såg nästan ut som hon höll på att trampa dig på fötterna ibland ;o)

Anna
0

#6: Tack :) Haha jo jag brukar också landa på fötterna, dock inte denna gången. Har bara ramlat av riktigt illa en gång, då blev jag avslängd i skogen, av misstag sparkad på och så sprang hästen hem. Slog i höften ordentligt men det gick bra ändå. :)

#7: Joo hon gjorde nästan det. ;) Men duktig som hon är stannar hon iallafall.

annaattlid.se

MiaMaria
0

Haha vilka underbara kort! Såna där skulle jag haft sen i går när jag åkte av eller sen han va sååå nära att kasta av mig, då hade ni haft något att kika på :-)

Eve
0

Hahah, alltid lika kul att ramla av när man inte gör illa sig ^^.. jag smkrattar JÄMT. haha.. På denna bilden har jag redan fallit.. Eneldo lever rövare

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Att ha foton på sig när man ramlar av hade varit kul. Men tyvärr har ingen haft kameran framme någon gång.

NinaToy
0

Har du ingen bild när du ligger på marken? :D Jag har abra ramlat av min ponny som jag har nu en gång.. :P har tyvärr inte det på bild. ;P

Anna
0

Jo jag har en när jag ligger på marken. ;)

annaattlid.se

E_hjo
0

HAHAHAHAHA! Fy fasen vad det såg kul ut!
Hohohoh =D

Anna
0

Har också en film på det hela, vågar jag lägga ut den tro? ;) Äsch, jag tror inte någon dömer mig ändå!
Bered er på en skrattattack. :P

Här är filmen

annaattlid.se

Monday
0

Du har bra ramlingsteknik iaf ^^
Ramlingsteknik är något jag tycker man borde ordna en kurs i så man slipper slå sig! :)

http://www.regret-nothing.com

Anna
0

Haha joo, det gäller ju att klara sig undan från hovarna och inte ramla framåt - sedan ska man ju släppa tyglarna också innan man sliter armarna ur led och dessutom gör hästen illa i munnen. ;)

Anna

annaattlid.se

Linjerat
0

Haha, rolig film =)

Monday
0

Jaa ;) En gång lyckades jag ramla av hästen med huvudet före lyckades göra en kullerbytta på marken och sedan upp på fötter :)

E_hjo
0

Hahahahahaha!!!!! =)

gejsa
0

Ha, ha jag såg också på filmen nu. Den var ju så kort så det fort att ta fram den. Du liksom bara gled av ju…..

Anna
0

#21: Haha precis, jag slänger nästan över benet lite själv också. Släppte helt enkelt taget och gled åt sidan. ;)

annaattlid.se

[slo]
0

Hehe, snyggt ;)

Men fallteknik är något jag också tycker alla borde tänka på och träna… För när man väl ramlar av kan man spara många skador genom att veta hur man ska landa rätt :)

Alexandra13
0

Jag ramlade av en gång..och det såg nog kul ut x)

Men då hade jag sadel. Och det var hoppning! Jag rullade över halsen på hästen jag red, och landade på fötterna! hihi!

E_hjo
0

Tror nog att jag ska rida barbacka i paddocken nån dag och träna på att trilla av!! =)

Anna
0

#25 - gör det! Det har jag gjort många gånger, har man bara en snäll häst som stannar och inte fortsätter och på så sätt riskerar att trassla in sig i tyglar m.m så är det ju jättebra träning.

annaattlid.se

bubbelbubbel
0
josssan
0

hahahahahahaha :D

__iE
0

hahahah :):D

PimTheGreat
0

Kul!!..hihihiSkrattande

Murre_Uddiz
0

Kommer ihåg när en i min ridgrupp åkte rutchkana nerför halsen på hästen ;D *asg*

Sussi
0

Haha, såg kul ut :D

Men hur kan man träna att falla rätt? De gånger jag fallit av har jag inte ens hunnit tänka förrän jag inser vad som hänt när jag ligger på marken (eller oftast i nån buske)

[slo]
0

#25 börja från marken i stället, så slipper du skada dig ;) Tänk att du ska rulla ihop till en boll och landa typ på axlar/skulderblad så går det nog bra :)

NinaToy
0

Jag landar ALLTID rätt… har flugit av hur många gånger som helst rakt in i hinder osv men jag har alltid rest mig snabare än vad jag ramlat av..:P haha.. En gång så gjorde jag en lite för häftig omhoppningssväng och min c-ponny tvänitade, jag FLÖÖÖG över räcket (utan att riva) och landade på andra, sidan, och började garva för han såg så söt ut när han stog på andra sidaN! :P

Tarek
0

Jag landar ALDRIG rätt. Har fått tre hjärnskakningar, har fastnat i stigbygeln två gånger och åkt efter hästen. Flög av tre veckor efter jag fött mitt andra barn och slog i bäckenet… fick en STOOR utskällning på akuten. Jag slår mej jämt. Tror att jag spänner mej så att musklerna är spännda när jag slår i backen, ska försöka slappna av lite mer……

shirley
0

he he he !!!! det såg skojjigt ut!

Wanilj
0

hi hi hi! Man kan ju alltid skratta när du inte gjorde dig illa!

Charmigt måste jag säga…

Monday
0

#35 Jag har också blivit dragandes i stigbygeln, tre gånger faktiskt, och det är ganska hemskt när man inser att man inte kommer loss.

E_hjo
0

#33 Aaah… Det är nog bättre från marken ja…! Hemlis
Hahaha =)

Murre_Uddiz
0

I satllet har vi iaf säkerhetssigbyglar *ler*

Alex
0

Haha snyggt! ;P

Mvh Alex