Julpynta stallet
Hur kommer ni julpynta i år?
Kom gärna med tips och idéer
Gärna bilder.

Det enda pynt det blir här, är en ljusstake i sadelkammarens fönster.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Ljusstake i sadelkammaren sen får det räcka. Förr hängde jag granris efter boxkanterna med röda och glittriga band omlindat, mkt jobb, men nu när jag ska jobba alla de så kallade dagarna runt jul och nyår så hinns det inte med.

Jag ska hänga upp ett julhjärta i Guttens fönster och när julafton börjar närma sig så ska en liten julgran kläs och ställas in i stallet, så att tomten kan lägga klapparna någonstans…. =)
inte mkt julpynt i stallet…kanske lite glitter på ytterdörrn men annars inget.
Har satt upp granris över boxarna något år, och så en krans på dörren. Men inget mer.
förr i mitt gamla skötarstall klädde vi boxdörrar m granris pyntat m små söta röda rosetter, runda knäckebröd hängande uppe vid taket(behörigt avstånd från hästarnas käftar;-) kulor i balaband, ljusslingor runt sadelkammarens dörr, tjockt m glitter överallt…
myyyysigt som bara den… =0)
men i det stallet var man i från morgon till kväll varenda dag alltid. I mitt stall är jag bara för att rida eller mata hästarna..
Jag funderar göra granbarrsdekor till Gejsas box. Funderar på att göra fler och ha i bakhand då det nog lär försvinna bit för bit innan julen 
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
vi hänger granris på alla boxarna och glitter och även runda knäckebröd :) inget ljusstake eller något sådan men en klädd gran utanför stallet
Vi hänger upp granris med en rtor röd kula i på varje stolpe uppåt taket, mellan stolparna hänger glitter. (Dvs allt sitter på "framsidan" av boxarna).
I övrigh hänger halmhjärtan i några av fönsterna samt kransar på stallportarna =)
Hakuna matata!

Ljusstake i sadelkammaren, lite granris :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
vill inte ha ngt som står o lyser där när jag ej är där..

Adventsstjärna i fönstret i sadelkammaren . Lite närmare jul byter jag ut krukorna och plastblommorna till julkrukor och julblommor , samt hänger upp röda julkulor i fönstret .
I stallet åker det upp gröna girlanger i hästarnas fönster , även där blir det julkulor .
På utsidan häftar jag fast en grangren och klär den med silvrigt glitter och så lite julkulor :)

Granris på boxdörren, fast monstret lyckas alltid äta upp det…

vi brukar inte göra de men vi har gort de förut, de är jätte kul och pynta men de är jätte jobbigt att ta bort allt hahah:P
Vi brukar säta upp kulor jilanger mm på en stål tråd där skyltarna hänger.
Föra året hade jag tema naturligt hade sat på en grön jilang med lite snö på som redan va på sat.Oh istället för kulor tog jag äpplen kullor som såldes på ålens brevid jul kulorna.De va så finnt med äpplen istället för kulor.Och lite svampar på jilangen som man sat fast med ståltråd som fans längst ned på svamparna.Sedan sate jag upp en ängel brevid namn skylten.De blev skit finnt.
Sen har vi en stolpe bakom spiltan,den pyntar man också med en jilang lite äppel kulor´svampar och ett stort hjärta i miten.
Men dem hästarna som har box pyntar man antagligen runt omgrinf på de gjorde min kompis de blev skit snygt.
Tyvär har jag ingen bild på dem men jag kan förklara 
Älskar att pynta i stallet.
Jag hade pyntat hos bebbe igår so imorgån ska jag till stallet och ta bild så ska ni få se hur de ser ut =)
mine hästar skal i alle fall ha jule strympar med goddis i på sine boks dödrer så de kan få sin goddis morgenen på julaften
burde få til et bilde med nisse lue på Eldfari kansje
Jag vet inte riktigt hur jag ska pynta iår faktiskt.
Eftersom min förra häst hade sönder hälften av allt glitter jag satte upp.
Det blir en överraskning. Vi ska pynta på söndag nästa vecka så det kommer bilder då ;D
jag kommer me bild ikväll :P satta upp allt igår hos tre hästar och samlade granris i spöregn :P men nu e de fint :)
I skolans ridhus har de en gigaaantisk, klädd gran i mitten, haha. Men den är inte i vägen direkt eftersom ridhuset är 40x80m :p
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Här kommer bilderna =)
Här pynta jag hos bend it de blev fult då andra skötaren ville ha en silver kulla .I miten och jag gillar inte att blanda sådär och ville ha en röd kula men jaja jilangerna och äpplena är mitt =)

vad ni är flitiga!
mina hästar får överleva utan pynt i år.. ;)