Jagade - av vargar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,973819,00.html
Tur att man inte har varg här i skogen.. De är fina, men jag skulle inte vilja träffa en i skogen, speciellt inte om jag rider!!

Håller med dej totalt! :o :)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,973819,00.html
länkar åt dig Maja ;D

Oj, vad otäckt. Jag hade varit jätte rädd.
fy så hemskt!
/Elin
Ojoj.. vad läskigt!
Låter otäckt och förmodligen otäckt att uppleva det, men jag tror på det som biologen sa att jaktbeteendet triggades av att hästarna flydde, inte att de verkligen jagade dem.
Läskigt. Men jag tror som #6, vargar ger sig knappast på hästar.. Vi har varg vid stallet, har en kompis som var ute och red, hade inte alls kommit långt när en älg och en kalv springer över vägen framför henne, och strax efter kommer en varg. Hon fick bråttom hem kan jag säga..;)
Stallägaren har stutar, som går i hagar inte alls långt från hästarna. De har blivit attackerade av vargar ett par gånger. Det har aldrig hänt hästarna. Så att stå kvar och skrika och försöka skrämma bort vargen tror jag är bättre, om man nu lyckas hålla hästen, vilket kanske inte är det lättaste..:)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Oj, vad hemskt, det skulle man inte vijla råka ut för…
Harry är nog "varg-immun" han är ibladn granne med 2 stycken hysteriskt hoppande terriers som blir inlåsta i boxen bredvid när matte rä ute orider.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Usch, tänk om de ramlat av?
Tror inte finnhästen sku ha skrämt sig, hon hatar hundar och sparkar helst ihjäl dem. Jag hade inte blivit förvånad om hn skulle ha gått till attack ;)
läskigt !

Jag tror att hästarna känner att vargarna är rovdjur och inga hundar sussi.
Ja, fy sjutton vad otäckt att rida om man hade vargar i skogen. Jag hade nog inte haft det då. Hade tex varit livrädd så fort jag åkte hemifrån att dom skulle komma in i hagen och attackera hästarna också.
Jag skulle nog vara lite orolig för mina hästar om jag hade varg i skogarna hemma, eftersom de är så små, men inte mer orolig än att jag skulle skaffa vargsäkert staket. Skulle inte vara orolig för egen del, då vargar (iaf i Sverige) oftast är skygga djur.
Jag tror som Gejsa att hästar kan känna skillnad på en hund och en varg, men jag tror också att en häst skulle kunna gå till attack mot en varg om den känner sig hotad och har "rätt" personlighet.

det är väl bara jag som är så knäpp som tycker det är otroligt häftigt att få se vilda vargar?
att bli jagade av dom kan ju inte ha varit en rolig upplevelse och jag lider med tjejerna…
men att se en livslevande varg som inte går bakom staket - vilken upplevelse!

Jo det var med lite humor jag skrev.
Men en hund är ju också ett rovdjur.
#14 Jag skulle också tycka det vore jättehäftigt och jag skulle inte ha några större problem med att ha varg runt knuten =)
#14 Jag är också knäpp i så fall. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst