Hästsituation då och nu?
Besvara utifrån hur din hästsituation såg ut och hur du tror den kommer se ut, enligt följande.
**För tio år sedan:
För fem år sen:
För ett år sen:
För sex månader sen:
För en månad sen:
För en vecka sen:
Igår:
Imorgon:.
Om en vecka:
Om en månad:
Om sex månader:
Om ett år:
Om fem år:
Om tio år:**
För tio år sedan: Hade jag börjat rida ganska nyligen.
För fem år sen: Var jag delfodervärd på Henning, min sötnos.
För ett år sen: Var jag utan "egen" häst men jobbade på ridskolan.
För sex månader sen: Började vi hantera Bellman.
För en månad sen: Köpte vi en westernsadel som faktiskt passade hästen.
För en vecka sen: Jobbade vi inte alls utan bara kelade.
Igår: Tränade vi med filtar som flaxade på och runt Bellman.
Imorgon: Blir en lugn dag med lite ledarskapsövningar.
Om en vecka: Ledig dag, redan inplanerat eftersom jag inte är hemma.
Om en månad: Ska det gå att longera hästen utan problem, eller iallafall med mindre bråk.
Om sex månader: Kommer vi ha suttit på Bellman.
Om ett år: Är Bellman inriden och kanske såld beroende på ägaren (och förhoppningsvis eftersom jag vill att han ska få jobba och inte bara skrota i hagen).
Om fem år: Är jag medryttare eller fodervärd på en ny häst, en skogsmulle.
Om tio år: Kommer jag fortfarande inte ha egen häst, men rider och sköter någon annans. Aldrig att jag slutar med hästar.
För tio år sedan: Var jag elva år jag red nog lite sporadiskt på min systers c ponny.
För fem år sen: Var jag 16 år och hade min älskade d ponny Roll.
För ett år sen: Då hade jag ganska nyligen köpt James :D
För sex månader sen: James och jag började med inkörningen lite mer har jag för mig.
För en månad sen: Försökte vi hitta en hovslagaresom ville sko en shettis.
För en vecka sen: Var vi och tömkörde för Anders Eriksson.
Igår: Vilade James då jag är hos min tvåbenta pojke i blekinge.
Imorgon:. Körtur med den nymålade vagnen, har vi tur å regnar det inte.
Om en vecka: Så ska vi nog försöka öva lite på det vi lärde oss för en vecka sedan, fast det blir nog inte om en vecka utan snarare i veckan.
Om en månad: Så är det jul! Då är jag ledig så då ska jag mysa med James en massa och ut och köra i dagsljus.
Om sex månader: Vår! Förhoppningsvis behöver vi inte ha på oss lika mycket kläder och det är inte kolsvart hela tiden. Vi kanske har börjat öva till en kvalitetsbedömning eller något sånt.
Om ett år: Då har James flyttat hem till min syster och hennes två halvblod så får han stå inne om nätterna.
Om fem år: Då ska jag och mina pojkar flyttat till en egen gård i skåne, då var jag ju även tvungen att skaffa en tjej till James som även är eller har varit dräktig. Gärna en häst som jag kan rida på också.
**
Om tio år**: Då hoppas jag på att ha en liten flock med shettisar och en ridhäst.
lurvponnyn.vimeddjur.se
För tio år sedan: Hade hunnit rida ca, 1 år på ridskola.
För fem år sen: Red sista året på Skogslotten för att övergå till stor häst på Åby.
För ett år sen: Hade min egen häst Silver. Livet lekte.
För sex månader sen: Slutet av Juni. Var en vecka i Växjö, överlycklig över att jag skulle få Silver på foder efter en helvetes vår/sommar.
För en månad sen: Jag och Rappe börjar förstå oss på varandra.
För en vecka sen: Började på tempoväxlingar i traven. Försöka få honom att förstå att tygeln finns där för honom att ta stöd på.
Igår: Låg jag hemma och slappade hela dagen.
Imorgon:. Blir det nog en kortis på banan.
Om en vecka: Samma där.
Om en månad: Är det jul, dumma mörker.
Om sex månader: VÅÅR! Fortsätta jobba på det som behövs.
Om ett år: Börjar få pli på galoppen.
Om fem år: Det mesta börjar sitta där det ska, framdel- bakdelsvändningar, öppa, sluta skänkelvikningar. Ev.
Om tio år: Är Rappe 19 och förhoppningsvis fortfarandra med oss, frisk och kry. :)

För tio år sedan:
Var två år gammal då…
För fem år sen:
Började rida på ridskolan (kunde rida innan, lärde mig hos släkt)
För ett år sen:
Fick en sköthäst
För sex månader sen:
Fick hyra en ponny på foder
För en månad sen:
Tävlade hoppclearound, felfritt båda gångerna
För en vecka sen:
Red lektion på ponnyn jag hyr, vi testade graman. Gick super!
**Igår:
**
Red lektion igår med, red på graman gick bra. Ibland blev han lång och då var det bara att aktivera bakdelen igen…
Imorgon:
Rider honom inte på måndagar.
Om en vecka:
Blir vell samma, hoppning på söndagen.
Om en månad:
Åka bort till mina kusiner, farfar och farmor. Blir en del hästar där med:) JUUL
Om sex månader:
Har flyttat utomlans och hoppas att jag rider på ridskolan som finns där.
Om ett år:
Har vi köpt en ponny hoppas jag annars hyr.
Om fem år:
Tävlar mycket dresssyr:) På egen eller hyrhäst/hyrponny
Om tio år:
Tävlar OS i dressyr, haha skojja! Tävlar fortfarande.
För tio år sedan: då var jag 24 år, året var -99, höggravid m minsta grabben, inga hästar alls.
För fem år sen: -04, då hade jag Ludde som då var utlånad och 1 shettis, Störtbäckens Lucky som var till salu. Krabat avlivades oktober-04
För ett år sen: -08, hade dem hästar jag har nu, Ludde o 3 shettisar.
För sex månader sen: Ludde o Kelda var hemma, Kefir var utlånad under sommaren och Keso gick på hingstbete.
För en månad sen: Alla hästarna hemma igen, ludde o Keso går hemma i lösdriften och Kefir o Kelda går på lösdrift i sommarhagen. Red Ludde på Hubertusjakten o det gick kanonbra.
För en vecka sen: har itne ridit på en vecka hästarna går o skräpar i hagen. Sugen på att köpe en ny ridhäst att tävla hoppning med…**
Igår: Inte hemma så hästarna gick fortfarande o skräpade i hagen..:-(
Imorgon:ingen ridning, gubben jobbar ev en tur m ekfir i kärran
Om en vecka:ridit Ludde samt satt igång Kefir lite
Om en månad: har Kefir gått på julbasaren på skolan, ridier ludde 2-3ggr i veckan igen. Provridit hästen jag är sugen på. Keso såld
Om sex månader:rider jag Ludde i skogen o om vi passar ihop så äger jag Ecco;-) Kelda visad på 3-års (ca:) vet ej datum ännu, med goda resultat, påbörjad inridning. Keso löshoppad o tömkörd.
Om ett år:tävlar jag m Ecco i hoppning, klubbnivå. Ludde skogsrids, Kefir körs av mig, rids av Tindra, Kelda inriden o inkörd. Kelda o Kefir dräktiga(OM keso är såld)
Om fem år: hoppas jag att ludde lever än o är vid god vigör:-D, tävlar Ecco framgångsrikt pålite högre nivå..har nya föl efter Kefir o Kelda.
Om tio år:Ludde nog borta(28år då) o kanske tom Kefir(24år)
Ecco rids fortfarandemen kanskeitne lika mkt tävlingar..Kelda fått ngr föl o jag har ett större stuteri m egen godkänd hingst samt ett ridlekis. Bor på den hästgård jag vill ha här i byn..;-)**
Måste ju få drömma eller hur!?!

För tio år sedan: Då var jag 10 år och vi hade precis köpt Japp utav ridskolan, hade honom uppstallad på ridskolan och jag var världens lyckligaste ;)
För fem år sen: Hade Japp fortfarande uppstallad på ridskolan och jag hade börjat växa ifrån honom, letade hästgård och letade även efter stor häst.
För ett år sen: Japp är fulländad pensionär, och det är nästan exakt ett årsedan som jag köpte Brimad :)
För sex månader sen: Underbar sommar och hästarna hade börjat gå i sommarhagen, Japp äter och latar sig som vanligt och jag och Brimad tränade på och lärde att känna varandra ännu mer.
För en månad sen: Tråkig höst, Japp latar sig, lite svikande motivation, tränar vidare med Brimad och mycket i ridningen har lossnat och han kändes superfin, började träna på rörelser ur LA:3-LA:6.
För en vecka sen: Gräshagen har börjat ta stryk och hästarna går halvdagar i grushagen.
För en vecka sedan var det söndag, Japp latar sig i hagen och Brimad hade vilodag.Igår: Hästarna går fortsatt i grushagen halvdag, Japp latar sig, och jag och Brimad var i ridhuset och trimmade dressyr en timme i ridhuset, gick kalas.
Imorgon: Hästarna går fortsatt halvdag i grushagen, Japp latar sig och Brimad och jag ska rida ut en runda i skogen.
Om en vecka: Hästarna går enbart i grushagen, Japp latar sig och jag och Brimad fortsätter att träna och trimma.
Om en månad: Om en månad latar sig Japp och jag och Brimad trappar ner ridningen inför vintervilan på 2-3 veckor, har inte riktigt bestämt hur lång den blir.
Om sex månader: Underbar sommar och hästarna går i gräshagen, Japp äter och latar sig och tävlingssäsongen är i fullgång för min och Brimads del, tävlar förhoppningsvis LA:3-LA:6 med bra resultat!
Om ett år: Julen vankas, hästarna går i grushagen, Japp latar sig, tävlingssäsongen är slut för min och Brimads del och förhoppningsvis har haft ett framgångsrikt tävlingsår i LA:3-LA:6 program.
Om fem år: Japp går och skrotar i hagen, 31 år gammal, pigg och glad, tjock och lycklig, har kvar Brimad och tävlar vidare gärna i MSV klass med bra resultat. Har förhoppningsvis något avelsto också som hobby och tagit fram en ny dressyrpärla, en ny Brimad :D
Om tio år: Då har jag 2 gammlingar, Japp som är 36 och Brimad som är 17, Japp latar sig och är pigg och glad, lycklig och tjock. Brimad hålls nog igång med lugnare promenader och skogsturer.
Bor förhoppningsvis på gården själv (mamma, pappa, syster har flyttat)
och har så gott som lagt ner tävlandet och håller enbart på med avel som hobby, har antagligen 2 avelston och byggt en lösdrift.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
För tio år sedan: Haft min ponny i drygt ett år.
För fem år sen: Hade jag sålt min ponny och red på ridskola igen.
För ett år sen: Hade jag två unghingstar på foder.
För sex månader sen: Hade jag bara haft min nya häst i en månad. Vi var på lära känna stadiet.
För en månad sen: Tränade vi sporadiskt The 7 games och gick på promenader.
För en vecka sen: Gick vi en promenad.
Igår: Var vi ute på promenad…
Imorgon: Blir det skola, följt av möten så blir inget med hästen.
Om en vecka: Är jag nog ute hos hästen och leker 7 games eller går en promenad.
Om en månad: Bör vi ha påbörjat tömkörningen.
Om sex månader: Ska han kunna gå in mellan skacklarna utan problem.
Om ett år: Ska han anses vara inkörd.
Om fem år: Ska vi avancera inom dressyr, hoppning och/eller körning. Jag har förhoppningsvis köpt ytterligare minst en häst.
Om tio år: Har jag fem-sex avelshingstar
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

**För tio år sedan: Lullade jag runt på min första shettis Viola och gick promenader med Fiona som då var ett år. Tog en och annan ridtur på Omega (fjordning) under uppsyn av mamma
För fem år sen: Jag ställer ut en ponny för första gången, Violas tredje föl hos oss, Twist, i Vartofta. Jag var på mitt första ridläger på Stjöstjärnan. Red hästen Dream!
För ett år sen: Hade haft Dodde hemma i tre månader och hade precis börjat träna för instruktör. Fiona hade vart uelånad i två månader
För sex månader sen: Hade precis fått hem Fiona igen och börjat träna henne inför lagserien. Dodde var avställd pga sadeln var skrot
För en månad sen: Trodde att jag snart kunde börja rida Dodde igen men det visade sig tyvärr vara omöjligt. Jag och Fiona tävlade KM och vann två av tre klasser.
För en vecka sen: Gjorde nog ingenting speciellt förutom att göra stallet
Igår: Körde Fiona hennes favvo galopprunda
Imorgon: Ska ut och köra en liten sväng med Fiona efter skolan
Om en vecka: På lördagen är det körträning för Rebecca kristiansen
Om en månad: Det är jullov och jag har börjat tömköra Dodde igen
Om sex månader: Jag har köpt ett fullblodssto som jag skickat på betäckning hos arabhingstn Luxor. Fiona och jag laddar inför lagserien. Dodde har tyvärr åkt till en ny matte :(
Om ett år: Jag bor inne i stan och har Fiona & mitt dräktig fullblodssto uppstallde utanför
Om fem år: Antingen har jag pluggat klart eller så läser jag fortfarande. Har kvar Fiona och kör henne. Det blivande fölet har fyllt tre och inridning ska påbörjas.
Om tio år: Jag bor på en mysig gård en liten bit utanför stan med mina hästar & pojkvän och kanske ett barn?! Dtriver en småskalig avel
**
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

För tio år sedan: Var jag nybörjare på ridskolan
För fem år sen: Köpte jag Kalle
För ett år sen: Flyttade jag med Kalle till Gunnilse
För sex månader sen: Såg det ut ungefär som idag
För en månad sen: Hopptränade vi
För en vecka sen: Gick det dåligt på en hopptävling
Igår: Gick vi en promenad i mörkret
Imorgon: Anmäler jag oss till en hoppträning
Om en vecka: Hopptränar vi
Om en månad: Tävlar vi i Julklappshoppningen
Om sex månader: Tränar vi regelbundet
Om ett år: Är vi båda friska och glada
Om fem år: Blir Kalle pensionär
Om tio år: Lever Kalle pensinärslivet och jag har även en yngre häst med massa kapacitet
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

För tio år sedan: Red jag på ridskola en dag i veckan + en shetlandsponny några dagar i veckan
För fem år sen: Köpte Peppe
För ett år sen: Hade precis ridit min första dressyrlektion veckan innan, med Blacky
För sex månader sen: Flyttat ut Blacky på sommarkollo på en bondgård och oroade mig över hur han skulle klara nätterna
För en månad sen: Var allt åt helvete, inget funkade. inte ens skritten
För en vecka sen: Efter en veckas skrittarbete så hade han precis börjat bjuda fram till handen
Igår: Första galoppen på 3 veckor av bara skritt, vilket gick super
Imorgon: Träffar jag inte kusen öht, ska till hårfrissan
Om en vecka: Har jag förhoppningsvis bestämt tid för nästa dressyrlektion
Om en månad: Fått hem min (eller pappas) splitter nya bojtransport
Om sex månader: Hoppas jag att jag har en storhäst
Om ett år: Är Blacky såld och jag hoppas innerligt att jag har en storhäst
Om fem år: Antingen storhäst eller ingen häst alls
Om tio år: Storhäst om jag får en inom ett år från nu, annars kanske shetlandsponnyer eller ingen häst alls
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

För tio år sedan: Var jag ägare till en 4 årig Shetlandshingst som jag själv ridit in året innan. Jag hade två foderhästar, kallblodstravare ett sto och en valack. Stoet hade föl året innan som åkte tillbaka till ägarna. Jag gick mitt 4 år på ridskolan och fick min andra häst en 2 månaders varmblodshingst som förlorat mamma som jag fick nappa upp på nappflaska (O.o man hade visst lite att göra som 9 åring)
För fem år sen: Så hade jag fortfarande kvar min shettis som nu var valack. Dock hade jag slutat rida honom men han är inkörd så det var inga problem. Hade kvar Båda kallbloden. Stoet hade föl igen och valacken var min ridhäst. Gick mitt 9de år på ridskolan. Hade kvar mitt varmblod som jag ridit in året innan, red lite lektioner på honom och red vårt första hippogippo ihop (kom 12 av 24 startande).
För ett år sen: Hade kvar min kallblodstravar valack skulle precis skrivas över på mig och bli min på riktigt. Tränar fortfarande med mitt varmblod. Började trick träna med min shettis, höll vår första show m.m. Stoet hade åkt hem till sin ägare. Hjäpte till lite med pappas fjording och hjälpte faster leta häst.
För sex månader sen: gick min älskade kallblodstravare bort i kolik :'( Började rida mitt varmblod utan huvudlag. Showar och tränar vidare med min shettis. Hjälper fortfarande till med pappas fjording och även fasters islandshäst som dessutom dräktades.
För en månad sen: Tränar fortfarande med minakillar. Börjar så smått träna på att köra shettisen utan töm. Hjälper fortfarande till med pappa och fasters häst.
För en vecka sen: Tränar med mina grabbar och hjälper till med fasters och pappas hästar. Ska även bli del ägare i fölet.
Igår: Ren en liten tur barbacka på mitt varmblod och tricktränade med mkt lyckade resultat med shettisen.
Imorgon: Hämta hö och ta en vända på börjes.Om en vecka: Måste varit iväg och tränat med shettisen inför julshow. Träna vidare med grabbarna, få tag på hovis.
Om en månad: Haft show med shettisen, träna vidare med grabbarna.
Om sex månader: Kanske haft fler shower. Träna mer med grabbarna. Ev. börja skissa på show med varmblodet. Förhoppningsvis kommit vidare med distanskursen jag håller. Ev. om jag vågar börja hålla lite lektioner (i vanlig hästhantering).
Om ett år: Förhoppningsvis hålla lektioner, kurser och fota. Träna lite hantering med min nya föle, träna vidare med grabbarna och pappas fjord.
Om fem år: Jobba vidare med mina grabbar, hålla mer shower, fota, lektioner, kurser. m.m. köra/rida in min nya delägarhäst.
Om tio år: Är mina grabbar 24 respektive 20 år och förhoppningsvis friska och pigga. Ev ha fler hästar att showa m.m. med. Fortsätta hålla träningar, fota m.m. gärna egen företagare.
för tio år sedan:red jag på min farfars alldeles för stora halvblod
För fem år sen: hade jag haft mitt halvblods sto i ett år och jobbade på ridskola
För ett år sen: föddes min åring
För sex månader sen: gick hästen på bete och jag höl tummarna för att vi skulle få en plats i det stallet(vilket vi fick)
För en månad sen:gick dressyren bättre än på länge med tanten
För en vecka sen: blev det knapt någon ridning hemma pga vädret,men mycket ridning på jobbet pga överfult stall
igår:blev det ingen ridning pga storstädning av stall och renovering av sadelkammaren
Imorgon:blir det klätring i skogen
Om en vecka: dressyr träning och uteritt
Om en månad:får hon en kort villa
Om sex månader:är tornerspelsäsongen igång igen
Om ett år: ska jag börja lite småt med åringen
Om fem år: är tanten pensioner och åringen min nya dressyrhäst
Om tio år: finns nog inte tanten mer och åringen har fått ett eller två föl,och jag har en gård och ett eget företag=D

För tio år sedan: 2 stycken och en inackorderad i stallet
För fem år sen: 2 stycken och en inackorderad i stallet
För ett år sen: 3 stycken, en dräktig + att grannens häst rymt till oss och blir kvar för inridning och försäljning
För sex månader sen: grannens häst är såld och fölet fött 4 egen
För en månad sen: fyra egna
För en vecka sen: fyra ena
Igår: fyra egna
Imorgon:fyra egna
Om en vecka: fyra egna
Om en månad: fyra egna
Om sex månader: fyra egna
Om ett år: fyra egna, börjat träna mer seriöst med Ametist och Karisma är inriden + att min häst verksamhet är igång
Om fem år: fyra i stallet, förhoppningsvis tävlar jag lite på Ametist, stona är inridna och visade, kanske föl på gång, kanske har jag köpt en hingst med passande stam.
Om tio år: Rider och tävlar Ametist och alla stona har förhoppningsvis fått minst ett föl var till.
För tio år sedan: Red jag inte
För fem år sen: Hade jag just börjat rida western efter fyra års engelskskolridning
För ett år sen: Red jag western 1gång /vecka plus vissa helger
För sex månader sen: Red jag fortfarande 1gång / vecka western
För en månad sen: Red jag mina sköthästar 1gång/vecka, ingenting för instruktör
För en vecka sen: Samma som ovan
Igår: Samma som ovan
Imorgon:. Sköthästar
Om en vecka: Sköthästar
Om en månad: Sköthästar + något mer ridtillfälle varje månad
Om sex månader: Foderhäst/ skötare på någon häst närmre
Om ett år: Skötare
Om fem år: Väldigt ltie ridning pgr. studier
Om tio år: Egen häst/foderhäst/medryttare
För tio år sedan: jobbet jag på stall och red in danske hästar
**För fem år sen: tevelt jag dressyr och hopp
För ett år sen: kjöpte jag häst
För sex månader sen: red inn mine 2 is
För en månad sen: trena min import is
För en vecka sen: prova nye sadler
Igår: var på kurs
Imorgon:. steda och ta det lungt och ride Eldfari lite
Om en vecka: rider på tur
Om en månad: tur til island
Om sex månader: tölt setter min isabella valck
Om ett år: tevlar
Om fem år: samme som nu
Om tio år: vanskelig och si men pyslar med hästana osv**
För tio år sedan: Jobbade jag på Åby Travbana, 14 år gammal. Hade nyligen köpt mitt travsto som startade sin karriär ungefär då.
För fem år sen: Runt 5 år sedan flyttade jag från GBG till Skåne och hästeriet blev lite lidande. Ridit av och till på vänners hästar
För ett år sen: Letade jag efter min drömhäst då jag bestämt mig för att köpa en ny. Hade/Har kvar mitt sto men står uppstallad hos släkt som fölmärr.
För sex månader sen: Min lille drömponny åkte på hingstbete så det blev en ganska hästlös sommar
För en månad sen: Tränade och gosade, han fick för första gången testa huvudlag och gjord. Även prövat löshoppning vilket var populärt
För en vecka sen: Tränade och umgås med min grabb
Igår: Var ingen bra dag, jobbade på lina med Vimsie som var på dåligt humör och gjorde tvärtemot vad jag bad honom om.
Imorgon: Ska vi försöka oss på en promenad i träns om vädret vill väl.
Om en vecka: Just nu är det mest miljöträning och träning för utställning nästa säsong
Om en månad: Förutom ovan så ska vi ha kommit igång med tömkörningen, iallafall provat på ordentligt
Om sex månader: Tömkörningen ska sitta fint och det är dags för utställningsdebuten
Om ett år: Då ska vi ha fått guld på utställningarna vi varit på
och inridningen ska vara påbörjad smått. Sutten på och sadelvan innan han får lite jullov
Om fem år: Ska vi ha fina utställningsrosetter på väggarna och och fina resultat från tävlingar. Jag har även fler welshponnyer, gärna påbörjat stall med min egen verksamhet i bakgrunden, inackordering eller liknande
Om tio år: Då ska jag ha nått mitt mål att kunna leva med mina hästar enligt ovan. Lille-grabben är då "pappa till alla barnen" Små svarta busungar i hagarna hade inte varit fel.. Har gärna en fin godkänd station och mina egna hingstar *drömmer vidare*
Det så skönt att man håller sig realistisk och inte drömmer iväg någonstans 

Bild: Pappa till alla barnen 
För tio år sedan: hade jag min foderponny Posina som var en riktigt liten buse! Men som lärde mig en hel del!
För fem år sen: Hade mamma och jag flyttar ifrån Lilla Edet till Linköping och jag var medryttare på en häst som hette Simone som jag fortfarande älskar!
För ett år sen: Började jag rida Helium som är ett Halblod/fullblod på 7 år.
För sex månader sen: bestämmde jag mig för att jag ska satsa fullt ut på westernridning och började även leta häst.
För en månad sen: Planerade lite mer noga på hur ekonomin blir när hästen kommer
För en vecka sen: Bestämmde mig för vilken häst jag ska kolla på och när.
Igår: var det inget hästande
Imorgon:. Kommer jag mocka skit och rida ett barbackapass, kommer träna på rakrikting
Om en vecka: Åker jag till Ullared och köper på mig lite bra och ha saker till hästen
Om en månad: Har jag förhoppningsvis en häst på stallplanen
Om sex månader: Har jag börjat träna på riktigt och även lite små tävlingar
Om ett år: lite större tävligar och förhoppningsvis kan jag börja sikta in mig på kossor nu.
Om fem år: Börjat tävla på kor och ser helst att jag även har börjat kommat internationellt och tävlat.
Om tio år: Världskänd och allmänt BÄST :) hahahaha *skämt*
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
**För tio år sedan: Var jag 5 år och drömde om att få börja rida
För fem år sen: Var jag 10 år med samma dröm, men hade fått lovat att jag skulle få börja rida när jag var tolv.
För ett år sen: Hade jag nyss bytt ridskola till en bättre.
För sex månader sen: Började NH- och westerntankarna komma lite så smått.
För en månad sen: Ramlade jag av i en läskig avramling som jag skrattade åt xD
För en vecka sen: Missade jag ridningen för att den som skulle köra sket i det och jag hann inte ta bussen. :P
Igår: Övade vi på julkadriljen utan häst :P
Imorgon: Inget hästrelaterat
Om en vecka: Markarbete plus kadriljövning
Om en månad: Kommer jag ta en lektion i western
Om sex månader: Kanske jag har börjat rida lite mer western
Om ett år: Skaffar jag förhoppningsvis medryttarhäst
Om fem år: Funderar jag nog på egen häst.
Om tio år:** Har jag förhoppningsvis skaffat egen häst.

För tio år sedan: Hade jag nyss börjat rida :) För fem år sen: Började jag rida på en annan ridskola :P För ett år sen: Red jag på ridskolan och hade en liten svacka :P För sex månader sen: Tränade jag mycket terräng. För en månad sen: Övade jag dressyr inför tävlingen! För en vecka sen: Övade dressyr inför tävlingen :P Igår: Knoppade manen på ponnyn inför tävlingen.
Imorgon: Till stallet och mocka, utfodra, leda nybörjare osv. Om en vecka: Träna hoppning på ny häst. Om en månad: Jul uppehåll :P Om sex månader: Förhoppningsvis vara i form på ny ponny till Påskacuppen på ridskolan! :D Om ett år: Tävlar jag förhoppningsvis mer :) Om fem år: Egen häst hoppas jag :D Och tävlar lite högre dressyr :P Om tio år: Egen häst/hästar hoppas jag ;) Och tävlar ännu lite högre dressyr ;D

För tio år sedan: var jag 15 och hade ridit i 6 år
För fem år sen: var jag 20 och red nån av mina olika sköthästar ;)
För ett år sen: ungefär så köpte jag min första häst en liten shettis ;)
För sex månader sen: nästan så köpte jag min travare taxi
För en månad sen: tränade jag nog tömkörning med taxi
För en vecka sen: gjorde inte så mycket
Igår: fick alla vila
Imorgon:. ska förska tömköra/träna nh med taxi om jag hinner
Om en vecka: förhoppningsvis fått min sadel så jag kan börja rida igen
Om en månad: julafton o pollarna får vila
Om sex månader: hmm då är jag nog tjock men kommer jag upp ska jag fortsätta rida ;)
Om ett år: ska nog ridningen kommit igång igen
Om fem år: börjat tävla taxi annars ta det lugnt
Om tio år: ja du vem vet haha

För tio år sedan: 9 år och red på ridskola en gång i veckan och gick kurser på travskolan
För fem år sen: 14 år gammal, kämpade på med en mycket busig ponny som jag då haft i ett och ett halvt år. Tävlade ponnytrav och hade slutat på ridskolan
För ett år sen: 18 år gammal, precis skänkt bort min busiga älsklingsponny till en kär vän och köpt mig ett eget varmblod.
För sex månader sen: Då sörjde jag det faktum att min gamla ponny blivit utjagad ur hagen av ett lodjur och tragiskt nog gått genom isen och drunknat, tränade på med min nya häst som hjälpte mig att läka såren lite.
För en månad sen: Power Girl LG fick helt utan förvarning en korsförlamning, utan tydliga symptom, lite stel och var lite orolig. Det visade sig att hon hade skyhöga muskelvärden (högsta veterinären någonsin sett.) Så jag tog beslutet att eftersom hon inte skulle kunna bli tävlingshäst igen och om jag skulle sälja henne så skulle det krävas så mycket av den nya ägaren så var det lika bra att hon fick somna in.
För en vecka sen: Efter ett nytt blodprov så var muskelvärdena någotlunda normala och hon hade inte längre ont så då fick hon somna in.
Igår: Hade jag praktik som vanligt där jag varit de senaste 2 åren, satt vid datorn och letade ny häst på kvällen.
Imorgon: sitter jag fortfarande och letar häst och mailar till alla jag tycker verkar intressant
Om en vecka: har jag förhoppningsvis hittat någon häst jag är intresserad av.
Om en månad: någon gång mellan 1-6 månader hoppas jag iaf ha en ny häst som jag trivs bra med. Jag är förhoppningsvis även klar med licensen så jag får börja köra lopp.
Om sex månader: gått klart skolan och förhoppningsvis hittat en häst som jag trivs bra med och som presterar hyfsat på banorna. jobb hade även suttit väldigt fint.
Om ett år: har jag nog kört ett par lopp och har kanske investerat i ännu en häst.
Om fem - tio år: Ojdå nu börjar det bli långt in i framtiden men jag hoppas att jag fortfarande håller på och att det rullar på bra!
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein
För tio år sedan: Red jag på ridskola med "stora bruna" hästar. För fem år sen: Hyrde jag en islandshäst, samt var medryttare på en annan. För ett år sen: Hade jag egen islandshäst, samt jobbade i ett islandshäststall. För sex månader sen: Hade jag lämnat bort hästen på betäckning, och det var väl ganska exakt då hon blev dräktig. För en månad sen: Var jag hästlös (hästen blir borta under hela dräktigheten samt föltiden). För en vecka sen: Samma som ovan. Igår: Samma som ovan.
Imorgon: Samma som ovan.
Om en vecka: Samma som ovan.
Om en månad: Ska jag väl förhoppningsvis ta mig iväg och hälsa på hästen.
Om sex månader: Har jag förhoppningsvis två hästar (två bruna ston, tack!)
Om ett år: Börjar det väl bli dags att vänja av fölet och så småningom ta hem stoet. Fölet får åka iväg till någon unghästflock.
Om fem år: Är fölet under inridning och stoet i bra form och under fortsatt träning (om det inte råkade bli ett till föl på vägen någonstans…)
Om tio år: Har jag förhoppningsvis liten gård med hästarna hemma, samt ett par hästar till. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
För tio år sedan: Red jag i nybörjar grupp på ridskolan (1gng/v)
För fem år sen: Red jag i en ''normal'' grupp på ridskolan (1ggn/v)
För ett år sen: hade jag egenhäst, red så ofta jag kunde! tävlade och tränade en hel del.
För sex månader sen: Tävlade och tränade mycket med egen ponny.
För en månad sen: Tävlar och tränar med ponnyn.
För en vecka sen: Red jag ca. 4 dagar. En dag red jag två hästar.
Igår: Red jag inte alls.
Imorgon:. Kommer jag förmodligen rida en tur i snön :)
Om en vecka: Rider jag nog 3-4 gånger.
Om en månad: Rider jag 4-5 gånger.
Om sex månader: Rider jag 4-5 gånger.
Om ett år: Har jag inte en aning, börjar gymnasium, vet inte vart hästen tar vägen då.
Om fem år: hoppas jag att jag tävlar i dom större klasserna, har en storhäst.
Om tio år: bor jag på en gård med hästar som jag tränar/tävlar med :)
För tio år sedan: Hade jag ridit i ett år på ridskola.
För fem år sen: Körde jag ponnytrav samt red och hade sköthästar.
För ett år sen: Medryttarhäst.
För sex månader sen: Började rida Bonzer (nordsvensk) och utbilda honom samt köra Teddy.
För en månad sen: Rider Bonzer, går på Vretagymnasiet
För en vecka sen: Rider 3-4 ggr i veckan + på skolan
Igår: Vila för hästarna (skolutflykt)..
Imorgon: Köra i skogen med shettisen samt åka och kolla på en häst
Om en vecka: Skolmästerskap i hoppning
Om en månad: Jullov, förhoppningsvis fått hem min häst
Om sex månader: Har jag förhoppningsvis kört in min blivande häst
Om ett år: Hoppas jag kommer ut på tävlingsbanorna med min blivande häst + att jag har ridit in en unghäst i stallet
Om fem år: Går jag KY-utbildning och utbildar mig till ridinstruktör
Om tio år: Jobbar med hästar, har egna hästar.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
För tio år sedan: Hade jag precis börjar rida på ridskola.
För fem år sen: Red jag inte.För ett år sen: Hade jag min nuvarande delfoderhäst på helfoder.
För sex månader sen: Hade jag precis gått frfån helfodervärd till delfodervärd.
För en månad sen: Höll på mycket med markträning med delfoderhästen.
För en vecka sen: Höll jag på att flytta så ägaren fick ta hästen.Igår: Var vi i ridhuset och hoppade, gick såååå bra. :)**
Imorgon:** Så har ägaren hand om hästen antagligen.Om en vecka: Blir det nog en lång uteritt.
Om en månad: Långa mysiga turer ute i snön.
Om sex månader: Sommar, snart sommarbete.
Om ett år: Kvar med samma häst hoppas jag.
Om fem år: Antagligen kvar med delfoderhästen eller en egen häst.
Om tio år: En egen häst hoppas jag. :)

För tio år sedan: ville jag börja rida :)
För fem år sen: red jag på ridskola
För ett år sen: vart det ridning oftare
För sex månader sen: hade jag sommarhäst
För en månad sen: red jag ca 4-5 gånger i veckan
För en vecka sen: var jag ute och myste med medryttarhästen
Igår: skrittade jag barbacka på henne
Imorgon:. har jag ingen häst :)
Om en vecka: tror jag inte att jag har henne
Om en månad: har jag troligen bytt medryttarhäst..
Om sex månader: hoppas jag att jag har börjat tävla lite
Om ett år: satsar jag på att ha foderponny
Om fem år: egen häst och tävla
Om tio år: egen häst och tävla :)
För tio år sedan: Var 4 då, så jag vet inte
För fem år sen: red på ridskola, skulle få en sköthäst
För ett år sen: Hade en halvfoder häst, Men red honom hela tiden.
För sex månader sen: nyss fått en nya halvfoder häst.
För en månad sen: lärt känna halvfoder hästen.
För en vecka sen: Red jag och en kompis ut i det härliga vädret
Igår: red jag ut en sväng på halvfoder hästen
Imorgon: ska jag och min kompis rida ut =)
Om en vecka: Ska jag och min kompis rida ut =)
Om en månad: det gamla vanliga, hästar hela tiden!
Om sex månader: ingen förändring då heller skulle jag tro.
Om ett år: fortsätter att rida på min nuvarande halvfoder häst
Om fem år: kanske har en annan häst, och kanske tävlar.
Om tio år: egen häst kanske? Ganska långsökt kanske, men man kan ju alltid hoppas!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

För tio år sedan: Hade min mamma hästar, och jag red lite på islnadshästridskola.
För fem år sen: Då red jag på ridskola, med ponnyer.
För ett år sen: Då hade jag haft min egen häst i några månader
För sex månader sen: Då tävlade jag ganska mycket med min ponny, och tränade minst 3 gånger/vecka.
För en månad sen: Då tränade jag väldigt mycket dressyr.
För en vecka sen: Då tävlade jag dressyr, kom 2:a och 3:a i Lc:2 och Lb:1.
Igår: Red jag en sväng på banan och en liten trav/galopp runda.
Imorgon: Ska jag bara mocka och kanske rykta, hästarna får vila.
Om en vecka: Ska jag rida ut.
Om en månad: Är jag i Thailand ^^
Om sex månader:
Om ett år: Hoppas jag att jag tävlar LB i hoppning och LA i dressyr med Bysen :)
Om fem år: Rider jag antagligen stor häst :'(
Om tio år: Tävlar och rider jag antagligen stor häst.