Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 475 ggr
Staffan
0

Beröring...

Det bästa om finns är när någon man tycker om rör vid en; drar sina fingrar genom ens hår, kliar ens rygg eller håller ens händer hårt.

Vad är det bästa era hästar tycker om?

// staffan

reddie
0

Min häst gillar också när jag drar fingrarna i hans hår Glad  och kliar honom i hårfästet. Han gillar när man stryker på, och kramar hans mule försiktigt.

gejsa
0

Staffan! Är det du eller din häst som gillar beröring? FlörtFörvånadSkrattande

emsems
0

min lilla gillar när man drar henne lite i öronen.. så sänker hon huvudet och blundar.. mysigt!

Staffan
0

Jag har tyvärr ingen häst utan frågar bara av ren nyfikenhet. Hade en gång en chinchilla som älskade att bli kliad under hakan och att bli kramad varmt. Tänkte bara att även hästar tycker om uppskattning av det slaget… :)

// staffan

Alexandra
0

min lille herre gillade först att bli kliad på manken men nu är favvostället faktiskt bakom öronen(som han var jätte rädd om först)

Kiara
0

Om du möter en häst och vill bli kompis med den, så klia den på manken där rygg och man möts. Där kliar mamma häst sitt föl för att lugna den och nästan alla hästar gillar att bli kliad där. Sen tycker dom ofta om bli kliade vid svansen men där ska du bara klia om du känner hästen. Min Kiara gillar att bli kliad i panluggen och Ametist vill bli kliad längs hela ryggraden. Athena gillar när man tar i ordenligt längs halen på henne men hon vill inte bli kliad länge.

...P...
0

en av mina hästar är urgosig. Hon älskar när man drar henne i näsborrarna, då somnar hon på 2 sekunder:) jättegulligt faktiskt.

eleonor
0

Hej!

Ibland är mitt sto hemskt känslig för beröring och vill inte alls bli gosad med. Men under sommaren när det kliar av hennes eksem älskar hon att bli kliad i manen, svansen, manken men det absoluta favoritstället är under magen vid naveln. Hon ställer sig i "position" för att få bli kliad, dvs så att jag bara behöver sträcka ut handen och klia under magen.

En fjording jag hade ett kort tag brukade lyfta på bakbenen när man borstade, då ville han att man skulle borsta insidan av bakbenen, det gillade han! Visste man inte om varför han lyfte på bakbenet kunde man ju ha trott att ha var sur.

Mvh

gejsa
0

Staffan! Jag visste att du inte hade någon häst. Skojade bara. Skrattande

Min ena häst gillar att vi pussas på mulen. Om jag säger till Gobban "får jag en puss" så kommer han direkt och pussar mig.