Tävla?
Tog en promenad med Lyrik direkt när jag tog in honom från hagen. Var mera han som ledde mig, än tvärtom. Dunderpigg! Fick snöstyltor fram hela tiden, fast han har sulor. (sjuksulorna).
Såret såg likadant ut. Det vill inte läka ihop, beror nog på att det sitter som det gör (i kronranden) och att det aldrig blir torrt.
Bestämde mig för att rida ändå, han blir så sprattlig av att bara stå. Fick ha boots i bak för att skydda såret. Red ner till ridhuset, där är det torrare än ute och bättre om han får för sig att ha rodeo med mig =) Han var pigg och studsig, så det blev inte så mkt träning på det Anna hade lärt oss, försökte men det gick inte. Han skulle bara takta och studsa runt. Lite trav och galopp blev det oxå. Vänster varv funkar det bra i, men inte höger varv. Det är ju där problemen sitter (strålbenshälta hf, griffelbensfrakturen hb -03). Han bara stressar och är stel så fort man försöker rida i höger varv.
Red sedan hem till stallet, var borta i ca 50 min sammanlagt. I sista backen innan man rider in till gården, råkade vi galoppera 2 gånger . Det var Lyrik som för sig det, inte jag.
Borstade av, han blev svettig fast han är nyklippt. Tvättade av såret och la på nytt bandage. Pyjamas på och in i boxen med lite havre som belöning.
Funderar på att göra en comeback i vår på dressyrbanorna. Pratade med stallgubben på det gamla stallet (Surmulen) som skulle hålla utkik efter Lätt D-tävlingar, klubbisar.

Låt såret lufta när han står inne i boxen. Då läker det bättre. Min gobban gjorde ju likadant före jul. Det läkte på en vecka så var det torrt. Han hade inget förband någon gång.
#1 Men han måste ha i hagen. Stallägarna lägger inte på något bandage eller skydd.