halvt OT? Äntligen! Vinterridbyxa!
Jag har balat på mig byxa efter byxa när det har varit kallt, för alla thermo ridbyxer som har funnits på granngården har varit så himla små i storlekarna. Storlek XL skulle va som storlek 46 fick jag veta förra julen, det var den storleken i byxer jag hadde (DÅ iaf) och den kom inte upp över höfterna ens.
Jag köpte thermodress storlek stoooor karl för några år sen när jag var på mitt tjockaste, och då hadde jag storlek 54 i byxor. Jag kunne ju simma i den nu, den var så stor att det var obekvämt att ha den på mig redan förra julen, och jag är mindre nu.
Så jag har letat och letat för att hitta NÅN som har ridbyxor typ thermo som faktisk är lite större i storlekarna..
Jag fick på mig XL hos granngården nu, men tyckte inte det fanns så mycket utrymme för luft runt rumpa och lår, så jag var tveksam att köpa den.
Och sen har gubben köpt till mig :) På en nätbutik hittade vi byxor som var större än jag! Jag fick näst största storleken i födelsesdagsklapp nu, tilsammans med en vinterjacka som hörde till, och byxan är faktisk lite stor till mig :D
Inte att jag gnäller, gott om plats till extra kläder under tills 30 blå graders-dagarna, och massor av luft till isolation!
Nu är Rita Varm och lycklig i stallet! :D
Och jag skulle önske det fanns EN, bara EN standard, på byxstorlekar, både för ridbyxor och vanliga byxor.. At en storlek 40 MÅSTE va så många tum(cm) i midjan, så många tum(cm) i stuss, osv. Och exact så många tum(cm), inte ca, eller "minst" eller "inget mer än"!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Åh, jag håller med dig om det där med byxstorlekar! Varför kan det inte finnas ett standardmått till varje storlek? Jag brukar ta med mig tre storlekar in i provrummet (i vanliga klädaffärer) för att vara säker på att hitta rätt.
Vad var det för sida ni beställde ifrån? Jag är nämligen också på jakt efter ett par sådana byxor i större storlekar. :)
http://www.horze.se bestälte jag från :) jättenöjd! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag vet inte om just den modellen finns kvar längre, men jag har 2 par jacson byxor här hemma. De är ganska så små i midjan med väldigt rymmliga i benen (överdrivet i.af med tanke på storleken den ska representera. Egentligen är väll storleken lagom för mig men resåren i midjan är ganska så tight och känns obehaglig för mig (jag vägrar annars at gå med byxor som är över naveln~) men efter som det är dragkedja längst hela sidorna så drar jag inte upp dem hela vägen helt enkelt och dragkedjan sitter ändå kvar och jag är nöjd =) Dessa var såklart skodda då också och varma och sköna!
Så snegla till lite på jacsons katalog. De från jagcson jag sett i år hos granngården är av betydligt tightare modell än de jag har, men jag vet inte om den modell jag har fortfarande finns i deras sortiment kanske?
Hakuna matata!
#2, Ah, horze ligger inte långt härifrån så då kan jag ju åka dit istället och se vad som finns ;)