kålrötter?
satte upp kålrötter hos hästarna i fredags, trodde de skulle börja bita direkt. men de har inte rört de överhuvudtaget.
ni som satt upp kålrötter -
hur satte ni upp dem?
gillade hästarna rötterna?
De varianter som jag sett är att man borrar hål rakt igenom och sedan trär snöre igenom och hänger upp.
jag provade med sockerbetor en gång, det totalratades. Har dock inte provat att sätta upp rötter alls åt harry, kanske ska köpa mig en Kålrot åt sopproten därute i stallet ;)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jag borrade med hål och tog elrep. men som sagt, totalratat..

Jag hade också ratat el-repet om jag var häst, det brukar nämligen ge stötar 
Jag ger mina ibland kålrot, vitkål, potatis när man kan få tag på det billigt men jag lägger det direkt på backen och dom gillar det
jag tror nämligen att det innehåller lite vitaminer och nyttigheter som är bra för hästarna 

Peppe åt kålrot, men inte Blacky. hände upp dom i lucköppningen på boxdörren
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#2 som Lorita säger så kan ju elrepet vara det som ställer till det….
prova att ta ner roten, proppa i något mumsigt tex blötlagd betfor i hålet och lägg i krubban?

fast anledningen till att de ska hänga är ju att de ska jobba lite för att få i sig roten. merry har börjat tugga på boxen och jag vill se om en liten leksak hjälper.
lägger jag roten i en krubba tuggar ohn ju i sig den direkt.
#3 mitt staket stötar inte.. ;)
#6 hur vet du det? hon kanske inte har fått smak för kålroten ännu?
lägg den litet mumsigt i krubban och sen när hon vet vad det är så häng upp eländet igen? ;)
Kanske en dum fråga….varför just kålrot?

#7 iofs. får prova ikväll
#8 jadu, har fått tips om att hästarna gillar kålrötter. men det finns ju annat med.

Om hon gnager så hade jag lagt in lite björkris i boxarna, det är sökert något hon behöver.
Ok.

ja de gillade inte kålrötterna speciellt mycket. tagit ett litet bett från dem.