HEREGUD!!
Ni kan nog inte fatta vad som hände idag!!
Jag följde med min kusin till stallet!
Vi mockade m.m sen tog vi in hästen! Borstade honom! Väntade på hennes mamma. Stänge dörren in till hästen! Gick till dörren kollade om dom kommit, det hade dom. Dom steg precis utanför bildörren Jag kollade till vad hästen gjorde, och när jag kollade till så stegrade han sig!!!!! La frambenen över boxdörren!! Puttade till med bakbenen, snubblade, reste sig upp! Slet sönder grimmskaftet! sprang ut ur stallet..och sen galoppera han till dom andra hästarna! Det såg så HEMSKT ut. Jag började nästan gråta. Min kusin sprang ut ur stallet (precis när han la frambenen över boxen) och grät!
(det e en sån här box som hästen kan sticka ut huvet. Också kan man stänga(Galler) och man sätter fast hästen i boxen!
Uch hela jag skakade.
Han klarade sig fint, Men gud..jag skakar t.o.m när jag skriver detta!

usch vad otäckt, vet precis hur det känns när något sånt där händer. det känns nästan overkligt sen efteråt så skakar man i hela kroppen. kommer ihåg en gång när våran wielkopolski fick panik inne i transporten, jag stod där inne och han stegrade sig och fastnade på bommen. jag lyckade på något vis putta ner honom så han lade sig ner, vet än idag inte hur jag lyckades.

Glömde skriva att är man öppnar gallret som hästarna tittar ut genom där är det bara 50-60cm brett! UCH! Tänk så hade han fastnat med hans stora mage! Fattar inte hur han kunde vara så idiotisk å göra nåt sånt, men hästar tänker nog inte så!
Både jag å jag å min kusin sprang ut. Uch…uch…uch..uch.

Jag ska ta en bild på boxdörren m.m där allt hände!
Hemskt!
Påminner mig om när Wilda var ca 2-3 månader och vi precis hade släppt henne o mamma i hagen vid den lite lägre grinden med eltråd över (i övrigt är det högt och rejält trästaket runt hela hagen). Iallafall så hade vi börjat gå tillbaka då vi fick för oss att säga hejdå en gång till, och vänder oss om och ropar Wildas namn. Hon stelnar till, gnäggar ljust och kastar sig plötsligt från stillastående rakt över grinden. Bör tillägga att hon var ca 110-115cm när det hände. Hon brakade rakt in i grinden och rev med sig både eltråd och plank. Vi skrek högt och rusade fram mot henne. Hon kravlade sig upp från vägen på andra sidan hagen och ögonen rullade runt. Plankorna låg utspridda på vägen och eltråden intrasslad i diket. Mamma Windy gnäggade hjärtskärande men stannade lydigt innanför staketet.
Jag lyckades fånga i Wilda med ett grimskaft runt halsen när hon skärrat försökte springa förbi mig. Hon skyggade nervöst men jag pratade lugnt och klappade - kände att hon darrade. Snabbt ropade ropade jag "Windy" och hon (mamman alltså) kom snabbt till oss. Hon frustade lugnande och lad emulen på Wildas hals, som fort lugnade ner sig. Sedan ledde jag dom kvickt in i stallet där jag kände igenom Wilda nogrant. Hon var inte varm eller svullen någonstans och nu hade hon mycket piggare blick också. Jag tvekade en stund men lämnade dem sedan i boxen med lite hö och gick för att plocka upp plank och eltråd från vägen.
Läskigt, sånt där. Wilda klarade sig utan några men alls, men hon är fortfarande lite rädd för just den grinden. Hon går gärna ut andra vägen.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Usch vad otäck du…! =(

Usch, det är ju inte kul när sånt händer :(

När jag var på tävling i Blomstermåla för ett par år sedan försökte en häst hoppa ut genom en sån liten öppning i boxdörren men fastnade. Brandkår fick tillkallas för att skära loss den.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Det var ett under att han inte fastnade! Tänk så skulle han t.o.m va tvingen att avlivas eller nåt…!

ojdå…usch…tur det gick bra med hästen!!
Usch vad otäckt!! Påminner om när man min kompis häst fastnade med hoven i gallret framför fönstret.. Rev loss hela gallret från väggen och fick den runt foten. Vi fick knappt loss det men det gick.. Han kunde lätt ha brutit benet om det skulle till sig riktigt illa. Då var man skakis!
Usch :(