Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1148 ggr
LinneaG
0

Skogsmulle sökes

Medryttaren till mitt sto ska skaffa häst och hon sökes en:

Helt en gammal travare då hennes pojkvän gärna vill kunna tömköra/köra. Mellan 5-15år, gärna lite riden men behöver inte vara speciellt utbildad. Minst 160-165 i manken. Helst en valack.

Hör av er om ni vet någon som skulle passa.

gejsa
0

Ja, min gobban skulle ju passa perfekt. Det är bara åldern som inte stämmer. Tyvärr är det ju lite för långt bort också. Jag får väl antagligen avliva honom i stället. Vi ska sälja gården och flytta nämligen.

Birke
0

Har också en (kallblodig), men åldern stämmer inte här heller. Han 92:a.

gejsa
0

Min är inte kallblodig heller han är halvblod/fullblod men det är inte så stor skillnad om man ska ha den som skogsmulle häst tycker jag. :) Min är äldre ändå.

LinneaG
0

#2 - Hur stor? Och vart finns han?

Birke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han finns i Nyköping och är absolut inte mindre än 160, men ska ner till stallet ikväll för att kunna säga mer exakt. Han kleva av banan när han var 9, och har inte körts sen vi köpte honom 2004. Tidigare vet jag inte. Jätte mysig gubbe, kan vara lite tittig och feg, men man känner alltid hur han försöker Kyss Kan krongla med lastningen och går inte att klippa då han blir för hispig. Förutom det är han mysig och go i all hantring, och gör inte en fluga förnär.

LinneaG
0

Nu verkar det som om de har hittat en häst. Tack för era svar :)