Varför så aggresiv?
Mitt sto är jätte go och mysig en pärla för både stora och små att hantera!
Men….hon har blivit jätte grinig mot lille shettisen, så fort han kommer blir hon sur och en sak jag lagt märke till! Vi har 4 kttungar och shettisen är inte direkt snäll mot dom han biter gärna tag i dom och slänger iväg dom och försöker stampa på dom 
Igår när jag gick ut och gav hästarna potatisskal/morötter så gick de bra och dom käka ur samma hög sen ville dom inte ha allt potatisskal så kattungarna kom och satt och käka på de mitt sto står kvar med kattera vi fötterna och så kommer shettisen och ska jaga bort katerna jäklar i mig vilket utfall hon gjorde strök öronen bakåt och kasta sig mot honom sen ställde hon sig "beskyddande" över kattungarna igen….
Varför detta beteende?
Hon har aldrig uppfört sig såhär förut, aldrig så jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få henne att sluta…
Som du förklarar det så låter det som att hon skyddade kattungarna…till hennes försvar så kom väl shettisen till "attack" mot henne och kattungarna om hon hade dom vid sina hovar.. Låter inte som något du behöver lägga ner så mycket tid på eftersom det gick bra att äta ur samma hög innan. Då kan det inte vara så farligt..
gör hon så mot shettisen även när kattungarna inte är i närheten?
Det låter ju som om hon tagit dem under sina vingar och anser att hon ska beskydda dessa kattungar. Om shettisen då hotar katterna eller visar att han inte vill ha dem där så försvarar hon dem och visar honom att kattungarna är minsan hennes och att han inte ska komma och hota dem. Rent beskyddande beteende helt enkelt, så som vissa hästar gör med andra hästar i en flock.

Som ovanstående säger så är det antagligen för att skydda kissarna! Annars kanske det bara är stofasoner? :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Hon är sån här utan att katterna är med oxå, inte alls glad över att han finns till verkar de som