Söker: Baby blåa höpåsar!
Hejsan!
Försöker hitta den perfekta julklappen åt min lillesyster.
Hennes häst och hon går i färgen baby blå, och söker därför hyfsat stora höpåsar i denna färg.
Har du tips var jag kan finna sånna påsar eller har tre/fyra stycken som du inte behöver längre så köper jag dom gärna :)
// Kamilla
Är du bra på att sy kan du göra egna mer personliga. Bara gå/köra till närmaste tygaffär och leta upp babyblått tyg och material till handtag :)
#1, ja, men jag skulle vilja ha dom i plast, de är så mycket lättare att tvätta då..

#2 det finns tunt vindätt/fuktavisande tyg att köpa, samma tyg som dom man köper i ridsport affärer. Åk nu inte till Ikea utan åk till en riktig tygaffär, där har dom allt, risken är ju att man vill ha så mycket.
Köper du ljusblå flis också kan du klippa till och sy benlindor tex, det blir jättebra.
Men risken med tyg och hö är väl att mycket av höet fastnar inne i påsen och de här "smulorna" som blir är svåra att få bort. :)
"galontyg" då? sy både en in och utsida av det

#4 inte bomullstyg, det finns jättebra tunna tyger i dom riktiga tyg-affärena

Jag tror jag vet vart man kan få tag på det, ska kolla lite ;) om det fortfarande är aktuellt?
Det fanns en hel del babyblått i denna tråden
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Säger som #5 köp vaxduk eller liknande och sy själv =)
Hakuna matata!
Det finns ju rusta påsar xD det hade jag till min häst :) fast rosa då, men det finns babyblåa med som jag hade till elvis :)