Tv sändning från Globen.
För oss som inte ska till Globen i helgen får nya oss med tv:n ;)
Dessa tider har jag hittat;
Lördag, 18.00-21.00, svt 2, show m.m.
Söndag, 10.45-12.00, svt 1, internationell hoppning
14.30-16.30, svt 1, internationell dressyr
22.00-23.00, svt 24, fyrspann och stjärnornas
hoppning
Medarbetare på Dressyr.ifokus
fick nyss veta att min barndomsvän ska rida där i helgen på en vit islandshäst. Hoppas Det är med på tv så jag kan se.
Ohhh! Tack så mycket : )

Vad bra, jag undrade just! 
Är så sur, jag har varit på Globen varje år (tror jag) sedan urminnes tider men i år blir det inget! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Wihoo! Passar perfekt för en bakis-söndag…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Glöm inte webbtvn på svt :-) Sänds där med.
Uppskattande att du skriver tider :d
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
#5 Ohh bra att du sa det, tänkte inte på det och missade nästan hela sändningen idag :(
Resten står nu på inspelning för säkerhets skull :)
#4 Håller med dig :)
Hm, jag som trodde att det skulle vara islandshästar på TV idag ju! :(
#8 jag såg inga heller :(
Yes! Perfekt när man är hos pojkvännen med stor tv och hästabstinens!
lurvponnyn.vimeddjur.se

Är det bara jag som tycker det, eller har det varit ovanligt lite från Globen i år? Det har varit hoppning och dressyr och igår var det lite från showen, men det känns inte som att det har varit samma klass på sändningarna. (Jag blev lite irriterad igår, måste jag säga, när första timmen av sändningen handlade om hundar, agility, getter och människor och minimalt om hästar. Hallå, liksom?!)
www.stuteriprecious.se
jag var på showen och den var riktigt dålig. tunt på show och väldigt mkt hoppning. fick veta sen att Ove inte hade haft tid att tänka så mkt på allt i och att de redan håller på att planerar 20år jubileumet.

jag tycker det är mycket sändningar, endel går ju även att se live på svt play och det är ju helt nytt.
därimot tycker jag inte att det är någon vidare bra matine och show och inte heller särskilt intressant startfält i hoppningen och dressyren :/
ser dock fram emot sjärnornas hoppning nu ikväll ;D
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Delvis till #12
Jag lyssnade inte så noga på intervjun med Ove i sändningen igår, men blev lite konfys när jag såg invigningen. "En väg genom Europa från Holland till Sverige, genom Tyskland, Frankrike och Spanien" var det nån som sa, men hallå… hur står det till med geografikunskaperna, egentligen?
*fniss*
Det kändes lite som att de ansvariga för showen (inte bara Ove) hade sagt "Okej, vi har ingen riktigt bra idé, så vilken av de mindre bra idéerna ska vi använda?"
Jag förstår att det inte är så lätt att mickla ihop en show av det här slaget, men 20-årsjubileum eller inte så måste ju årets show ändå komma först. Det är oproffessionellt att att bara fokusera på ett jubileum när det är flera shower som kommer innan dess.
Håller helt med om att startfälten i tävlingarna har varit minst sagt tunna. Massor av svenskar, vilket förvisso är kul, men inte när de får komma med för att fylla ut klasserna för att de stora namnen inte kan/vill komma.
Jag har funderat lite över vad jag saknar och kom fram till att de hittills inte har visat någon maskeradhoppning, ingen ponnyhoppning, ingen julavslutning och inga islandshästar. (Och ingen körning, men den kommer ju ikväll.) Vad man tycker om dessa saker är väl individuellt, men de hör ändå till Globen på nåt sätt, tycker jag. Som sagt, jag saknar det lite, det känns inte som Stockholm Horse Show utan.
#13 Vad jag menar är kanske inte att det har varit för få minuter sändning, utan att det som har sänts inte har varit… jag vet inte, Globen på nåt sätt. Det har saknats någonting, det har inte varit som alla tidigare år - på ett mindre bra sätt. (Tycker jag.) Förändring kan ju vara positivt, men jag är inte helt nöjd. Som sagt, är det rimligt att en tredjedel av en 3-timmarssändning från en stor hästfest handlar om allt annat än hästar? Vad är syftet med det?
www.stuteriprecious.se

Verkligen trist att man inte kan se sändningarna på svt play i efterhand (alltså de stora, man kan se småsnuttar ju). Jag kan inte titta live för jag har för dålig internetanslutning, det visas i 2 sekunder, sen tänker den i 30, visar 2 osv, det funkar ju inte!