Anfall
Ikväll så släppte Linda och jag alla hästarna i paddocken för att löslongera. Pim har inte gjort något mot Fontane när vi är med, så vi tänkte att det är nog ingen fara, men det skulle vi inte gjort! Han gick riktigt till anfall mot Fontane…..jagade honom och bet ja allt för att skada Fontane. Han bet honom strax vid manken så det blev 2 sår…..SUCK….trodde inte detta om Pim….han gick till anfall även mot Shirley……vet inte vad som hänt med gubben….
. Fontane for rakt in i staketet i paddocken när Pim jagade honom så han haltade vänster fram sen, men det släppte efter att jag gått med honom en stund, men ska ha koll på det närmsta dagarna….. Nu vet jag att Pim inte går ha med Fontane på något sätt, inte ens när jag e med. Vi har släppt de två förrut i paddock lösa utan att Pim gjort något då, men nu så j***ra vad arg han va…. Tur var lyckades vi spärra av och ta ut Pim ur paddocken och ta in honom….. Hoppas inget större hänt Fontane nu utan att det inte blev mer än det som blev….isf kan man skatta sig lycklig. Kunde gått f*n så mkt värre…..

fy vad tråkigt. hoppas allt löster sig

Men va tråkigt…

Pim verkar inte må bra…

#3 Håller med, men jag vet inte var felet ligger
usch, så jobbigt, det är i sånnahär fall man önskade att dom kunde prata…

vi hade ju en annan häst istallet som gjorde likadant (ej vår) alltid varit snäll mot alla hästar och kom sen kontakt me gizzmo, försökte då typ döda honom!!!! börja tro att de e nåt me lågrangade hästar som både gizzmo och fontane är….

#5 ja det hade varit underbart om Pim kunde säga i ord vad det är som trycker honom, om det är något eller om det kanske är som Shirley skrev…….tyvärr kan han ju inte det….