"Knäppa kort"
Fick ett ryck och tänkte fota hästarna men inge vidare gick det trots stora ambitioner..hmm..
Tog av täcket på Soya och lät henne frysa för att matte skulle få "bra" bilder och tänkte jätte bra vi går på en liten promenad och tar kort men..Inget vidare gick det eftersom jag insåg ganska snart att man måste ha medhjälpare som håller i.
Här knöt jag fast henne i staketet..
-Hur brukar ni göra när ni fotar?

Linda kan du inte ta bort datumet, datum finns ändå lagrat i bilden.

Ja ha och hur gör man det dåra?

Man går in på meny och ändrar inställningar, men enklast är om du kliar Charlie på ryggen och ber snällt om hjälp
Jag är lite avundsjuk på er som har snö, jag behöver snö så barnen kan åka pulka bakom Kiara.

jag brukar inte klia honom på ryggen och självklart kan jag ju ta bort datumen om det stör.
mvh Linda
..
Är inte så van att ta kort men nu eftersom jag fick en egen så tänkte jag bättra mig änn så länge har jag inte gjort något med något kort bara slängt in dem i datorn.
..

Jo det e jätte mysigt med snön ända fram tills att det blir snöstorm och vi blir insnöade ett par dagar..mm då vill man inte bo här..

Linda! Varför klipper du Soyas man så kort? Ser ju ut som en fjordman. Nej, tacka vet jag när Elin hade Soya då var den lång som på en fin westernhäst. Du klipper ju inte på din prickiga häst?
Ska väl också försöka bättra mig och ta lite foton på Gobban och Sorro och dom andra hästarna.
I dag red vi en långtur i snön. Det var härligt.

#5 Mig stör inte datumet men jag tänkte du skulle få roligare bilder. Det är inställningarna i kameran du ska ändra om du nu inte vill ha datum. Skulle jag störa mig på datum så kan jag klona bort det från bilden, inga problem bara onödigt jobb.
Sen tror jag att det är bra att utnyttja dom resurser man har, det är rätt mysigt att flörta med sin kille ibland och få honom att känna sig älskad och behövd, möjligheten är ju stor att han ger igen och vem vill inte bli kliad på ryggen
Jag tycker det är jättekul att få se bilder från andras hästar och stall så fortsätt att putta in bilder på dina hästar
På torsdag så har dom lovat snöstorm här och då borde det komma snö också
det stämmer nog att det blir storm på torsdag för grabben ska spela bandy i tre timmar.
Då ska ni få se hästbilder på mina, jag tycker inte det blir bra bilder nu med långhåriga hästar mot grönt gräs.

#8 Men det e ju jag som behöver kli på ryggen ju..
Jo du har rätt det ser trevligare ut ska fixa det.mvh Linda

#7 Hon är ju jätte fin i stubbman eftersom hon har ganska smal och lång hals.

#12 det är ju det som är vitsen, om du kliar så kommer han att ge tillbaka och du kommer att bli kliad
lite NH på gubben funkar alltid, i alla fall på min
, fast jag misstänker att han kör NH på mig också
#13 Jag tycker också att Soya var fin i stubb men jag hade nog klippt henne ännu kortare för med en man som är lite mitt i mellan så får jag lite eksem känsla. Det är som min Athena jag har haft henne stubbad men nu så låter jag manen växa ut för att jag ska sälja henne och manen är just nu varken eller. Du måtro att det är svårt att låta bil saxen på henne just nu hon får ju så vacker hals i stubb.

Kiara! Vad är det för mysigt med en kort man så man får eksemkänsla. Inte ett dugg fint. Då har du inte sett soya när hon hade jättelång och fin man. Hon passar ju fint i det.

Här kommer dom: