Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1618 ggr
gejsa
0

Leriga hagar! nope

I tisdags fick vi hem 29 ton bärlager. Vi la på en marktäckande duk förs sedan bärlager. Det var det bästa vi någonsin har gjort. Snacka om glada hästar. Inga leriga ben när man tar in heller. Skrattande

Gronstedt
0

Törs man fråga vad detta kostade *vill ha, vill ha, vill ha*

gejsa
0

Visst törs man det. :)

Bärlager var en lastbil och släp kostade 4100 kr och så duken ca 1000 kr.

Gronstedt
0

Va!?!? Vad är "bärlager"? Var köper man?

gejsa
0

Man ringer något åkeri som kommer med sand, grus och jord etc. Bärlager är grövre sand med små sten i som packar sig på en gång när man lagt dit det. Vi la på ca 1 dm tjockt överallt. Det blev kanonbra.

bebbe
0

Hur stort område är det på ?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Ja du bebbe jag är så dålig på mäta. Men det är kanske 8 meter långt och 6-7 brett. Fast jag är osäker. Kan fråga gubben i kväll när han kommer hem. Det är iaf precis lagom för insläpp med sluss och två badkar och så kan dom stå där och hänga alla tre utan att stå i leran.

Lindbygarden
0

låter ju helt perfekt! hur förberedde ni?

gejsa
0

Vi gjorde inget eftersom dom inte gått där sedan i somras. Det var slätt och fint. Det lutar lite neråt också så en kunnig sa att man inte behövde gräva bort någon lera först heller.  Så vi la bara på duken och så sanden.

Gronstedt
0

Ingen kant heller?

may-britt
0

höres supert ut

gejsa
0

Ändrar mig i mitt inlägg nr 6!

Det är 15x9 meter enl uppgift av min gubbe.

#9# Nej, ingen kant. Men kanske man måste sätta dit det. Vi får se. Det är ju första gången som vi gör så här. Med tiden kanske dom går ut det vid kanten och då sätter vi dit något och så beställer vi hem hälften av sanden igen. Vi tyckte det var så pass billigt och bra så det gör man gärna.:)

Cilla89a
0

Men GEJSA :D Det var inte igår, var har du hållit hus? :D

Vi har också grusat en yta i hagen på drygt 20*20 meter, och den fungerar nu som hage vintertid, eller ja, dem har inte börjat gå där än, men dem kommer nog börja gå där vilken dag som helst, gräshagen har redan tagit ganska mycket stryk efter allt regnande.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

gejsa
0

#12# Nej, jag vet att det inte var i går precis. Men när man som jag tröttnat på hästar och allt som har med det att göra vill man inte så gärna vara på den här sajten heller. hihi