Kul med uppdateringar
Rizzla hämtades hos mig i Lördags.
Hej Berith
Sänder en blöt och kall hälsning från Rizzla. Min nya husse tycker att jag sköter mig exemplariskt. Hon är förvånad över hur duktig jag är och hur snabbt jag lärt mig massor av saker.Jag har kommit på att det är toppen skönt när människor kliar och ryktar mig.
Jag förstår att det inte är farligt att ta på sig en grimma och bli ledd i grimskaft.
Idag fick jag ha täcke på mig när jag kom in i stallet för jag frös så himla mycket så jag skakade. Du kan tro att här stormar och ös regnar och jag blev väldigt kall av det.
Sen när jag kom in var det riktigt skönt att få ett täcke på sig och jag tyckte inte att det var det minsta läskigt att ha det.
Snart så ska min husse börja att lyfta hovarna på mig för hon säger att jag behöver verkas.
Jag tror nog att det ska gå bra, men jag hör av mig snart igen och berättar vad jag tyckte.
Ha det så bra, så hörs vi igen.
Kramar från Rizzla
ps: min nya husse hälsar.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Husse betyder Husfar medan Matte är Matmor.
Kan du ju hälsa =) Verkar ju som att det är en "hon" som kallas för husse.
Härligt att höra ifrån dom =) Jag försöker alltid hålla kontakten med dom jag hämtat djur ifrån. Själv skulle jag ha jättesvårt att lämna iväg ett djur, har dock aldrig behövt göra det som tur är =)
Medarbetare på westernridning.ifokus