Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 535 ggr
Alexandra13
0

Otur

Varför ska allt skita sig? Jag har sett fram imot å rida min kusins häst när dom åker utomlands! Men då hade hennes mamma sagt till min mamma att han stegrar sig och vill tillbaka till stallet, när hon rider ut!

Och om han gör det när jag provrider honom så får jag inte ta hand om honom och rida. Jag blir galen, När man ser fram imot nåt kul så skiter det sig! Skrikandes

Sån himla otur jag har!

gejsa
0

Otur! Ja, jag tycker nog att det mer är tur. För gör hästen så kan det ju vara fel på hästen. En häst bråkar aldrig för att jäklas. Den har oftast ont någonstans då. Och du kan ju skada dig så du t o m dör om du hamnar under hästen. Bättre att rida hästar som är lite lugnare när man inte ridit så mycket.

Alexandra13
0

Men jag glömde skriva en sak. Han är sån mot främmande människor, men jag följer med min kusin så ofta jag kan! Och då klappar jag hästen m.m =)

Yazmine
0

Fast det spelar nog ingen roll för det verkar ändå som om hästen inte mår bra när den gör så.Lysna på vad gejsa skrev. =)

Murre_Uddiz
0

När ska du provrida den?

Alexandra13
0

Om nån vecka!

Det gör inget om jag hamnar under hästen! Alla dör nångång!

bubbelbubbel
0

men herregud barn ! så kan du ju itne säga, självklart spelar det ju roll om du hamnar under hästen !

bubbelbubbel
0

men herregud barn ! så kan du ju itne säga, självklart spelar det ju roll om du hamnar under hästen !

__iE
0

#5, :O vad säger du ? du har HELA livet framför dig! o det spelar STOR roll om du hamnar under hästen.. tänk efter själv..!

Shailina
0

I allsina dar.. nej det gör så absolut nåt om man hamnar under hästen ju! :O nej, hoppas på att han inte stegrar eller nåt med dig

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

jen
0

om jag var din mamma så skulle jag säga precis samma sak.

tråkigt, men sant. men din mamma tänker ju på ditt eget bästa.

det är bättre om du kan låna en mer pålitlig häst.

gejsa
0

#5# Så där får du inte säga. Du ska ju ha livslust och glädje. Inte tänka att det gör inget om jag dör nu. Det låter väldigt otäckt det där. Tycker inte att du ska provrida ens utan försök hitta en häst som du kanske kan vara medryttare till och rida mer än två veckor. Som även är snäll i ridningen. Du lär dig mycket på att vara medryttare och rida ut i skogen osv..

[Angel88]
0

#5 tänk efter på vad du säger jag vet en häst som halkade med sin ryttare och tjejen hamnade under och bröt ryggraden blev lam från midjan å ned, Hästen blev avlivad bara för att dom trodde att den var aggresiv. Den var bara 6 år gammal