Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1526 ggr
Julia-Sirocco
0

Jag förstår mig inte på henne!

Måste bara skriva av mig lite…

Det var en sån hade stallplats hos oss för hennes islänning. Först var hon där varje dag och hjälpte till och så förstås red sin häst. Tillslut var hon bara där ibland. Det kunde ta några dagar ibland nån vecka innan hon kom tillbaka och skötte bara hästen då. Hon skyllde på att hon hade väldigt mycket att göra och inte hade tid att komma hit. Så höll det på ett tag och en dag gick min låtsas mamma ut och hälsade på henne när hon var där. Då sa hon som ägde islänningen att han började tappa muskler av nån konstig anledning och började bli tunn. Så min låtsas mamma försökte säga att hon har ju inte varit här så mycket och ridit så det är klart att han tappar muskler.
Men då gick ju ägaren imot och sa att hästar tappar inte muskler så fort. Då hade hon alltså kanske ridit sin häst kanske 2-4 ggr på 2 månader.
Så hon sa att hon skulle ge honom ett annat foder också skyllde hon på oss att vi inte gav hästen nån mat även fast han hade fri tillgång till det.
Min låtsas mamma sa att vi kunde ju rida och ta hand om hästen när hon inte kunde, men nej det fick vi inte för vi kunde visst inte ta hand om en häst och absolut inte en islänning (två av familjen har gått kurs med islänningar så vi kan nog) dessutom så hade en i familjen fått testa på att rida islänningen och efter att ägaren sett hur duktig hon så fick vi sen inte rida mer.

Åhh…. Fattar inte hur kvinnan tänker. För efter vi försökt att prata med henne om att hon ska ta hand om hästen mer så har hon slutat att pratat med oss och istället skrivit lappar och satt på stalldörren.

Nu som tur är så har hon flyttat till ett annat stall så vi slipper höra hennes tjat.

Birke
0

Verkar va en sån där oresonlig människa, som kan o vet bäst. Jobbigt.

Salish
0

Säger som #1, och stackars häst! Hon säger att din låtsasmamma inte kunde ta hand om en islandshäst, men hur bra tar hon hand om den själv då?

lillsandra
0

jag håller helt med #1 och #2, stackars häst. jag tycker att det var bra av er att säga till och visa att ni bryr er om hästen.

lisette
0

vem mockade till hästen när hon inte var ute? hade hon full inackodering eller?

Julia-Sirocco
0

#1 Ja tyvärr var hon sån. Hon verkade inte som det i början, men men…

#2 Ja jag fattar inte hur hon kan tänka så.

#3 tack, vi försökte iallafall. Vet inte hur hästen har det nu. Han bor i ett stall i samma by kan man säga.

#4 Det fick ju vi göra. Vi hade kommit överräns om att vi skulle dela upp det. Det var nämligen hon som kom med idén att vi skulle hjälpas åt. Vi frågade nämligen hur hon hade tänkt sig med om hon ville hjälpa till och mocka och sånt. Då sa hon men självklart måste jag hjälpa till, men den glada och hjälpvilliga personen försvann ganska fort.