Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1191 ggr
Cilla89a
0

OT stora bilder?

Hur lägger man in stora bilder i inlägg? Så man slipper klicka på "visa bild" uppe till höger.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Alex
0

Man skaffar iFokus Plus, så får man en liten ruta för att kryssa i "Visa bild direkt i inlägget". Det är ju det absolut enklaste, annars kan man ju gå omvägen och kopiera bilden efter man publicerat inlägget, sen gå in och ändra och klista in bilden i inlägget (var dock noga med att redigera storleken så den passar!) men det är ju betydligt jobbigare.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

CelsiusT
0

#1 Hur menar du då? Hur kopierar man bilden så den syns i inlägget?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Cilla89a
0

Men är det inte samma på bukefalos när man vill ha stor bild i inlägget? Visserligen vet jag inte hur man gör på bukefalos heller, men :P

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zadeira
0

är det också en funktion som man har som Medarbetare utan att ha iFokus plus? Precis som signaturtexten i inläggen.

Jag kan nämligen kryssa i en sån ruta och få bilder direkt i inlägget!

Har inte iFokus plus men är Medarbetare på en annan sajt härinne.

CelsiusT
0

Är du medarbetear så får du iFokus plus gratis så alla funtioner som iFokus plus innehåller har du tillgång till som Medarbetare.

Alex
0

#2 Du publicerar ett inlägg med en bifogad bild, sen öppnar du bilden så du ser den stort, högerklickar på den och väljer 'kopiera'. Sen väljer du 'Hantera inlägg' och 'redigera inlägg' och högerklickar i skrivrutan (under texten) och väljer 'Klistra in'. Så hamnar bilden där och du kan ändra storleken på den innan du publicerar inlägget igen.

#4 Du har iFokus Plus som Medarbetare, så du har alla Plus-funktioner. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zadeira
0

#5 och 6, jisses vilken koll jag har ;)

CelsiusT
0

#2 Aha, smart.. Tror iof inte jag kan göra det på min dator för jag får upp en liten extern ruta där det bli ren text, när jag försöker klistra in saker. Men jag behöver u inte heller eftersom jag har Plus.

Zabbio
0

Man kan också (i firefox på mac iaf) ha bilden uppe i en annan internet flik och bara dra in den i skriv-fältet. :) Jag brukarofta  ladda upp mina bilder till elftown.com och dra dem därifrån (för de ska oftast ändå dit ;) trots att jag har Plus och kan ladda upp här.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.