Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1174 ggr
Cilla89a
0

OT köpa täcke av privatperson?

jag har gjort värdens fynd och köpt ett nytt täcke, för mindre än halva priset, utav en privatperson.
nu har hon sagt att hon skickade täcket i tisdags, så jag tycker det borde vara framme nu, men jag undrar hur det kommer fram? kommer brevbäraren hem med det?
jag har aldrig köpt något såhär av privatperson innan.
det är skickat via posten.
jag börjar bli lite nervös, handlar trotts allt om 2500 kr jag satt in till denne person, så jag vill gärna ha täcket :O

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Elshira
0

Ett täcke för 2500 - halva priset? o.O Ja posten kan ofta ta mer än den vanliga tiden på sig (framför allt om det inte är vanliga brev), men har du inte fått det innom en vecka så skulel börja fundera.

Men handlar man för så mycket tycker jag du borde ha bett om postförskott istället. Dvs du betalar när du hämtar ut din vara hos posten. Det hade kostat ca 45 kr extra ;(

Hakuna matata!

lisette
0

beror ju på vad det vägde. väger det över 2 kg så får du hämta det på posten.

Elshira
0

Men man ska väll ändå få en lapp hem om att ett brev väntar på posten…?

Hakuna matata!

lisette
0

ja det får man absolut.

Cilla89a
0

#1 jo, visst det är riskalbelt att sätta in 2500 kr vind för våg till okänd person, men ska man skicka via postförskott måste man ha autogiro, postgiro eller vad det var, har själv blivit förfrågad att skicka via postförskott när jag sålt saker, men denna person har inte autogiro/postgiro. och inte jag heller.
sen tycker jag hon låter väldigt sanningsenlig, tror inte hon kommer att lura mig.
men jag väntar spänt på täcket :D 

#2 aha, då blir det posten, för täcket vägde 6 kg.

lisette
0

ni kunde ju tagit via bussgods. då hämtar du inne i hässleholm och kan få via postförskott. =)

jag hoppas verkligen att du få en avi idag eller imorgon. har du ringt och kollat med säljaren?

Cilla89a
0

#6 säljaren har sagt att hon skickade det i tisdags, ingen avi idag i alla fall, för posten har redan kommit.
hoppas jag får en avi imorgon, minsann.

emeliekarlssoonn
0

Men det är ju bara torsdag idag, då har det ju bara gått 2 dagar sen hon skickade det. Större saker brukar ta iaf 4-5 dagar. Leveranserna vi tar från Börjes tar mellan 3-5 dagar. :)

fridak
0

brukar man inte få något numemr när man lämnar in paket på posten? har hon fått ett sånt kan man söka efter paketet, hur långt det kommit på postens hemsida.

lisette
0

#9 ja det stämmer. det borde hon ha fått ju.

Alex
0

Du kan nog gott vänta till imorgon. Säg att täcken kom fram till posten idag, då får du antagligen AVI:t imorgon. Du kan ju alltid gå till posten imorgon och fråga om det kommit om du inte fått nåt AVI, för AVI:t kommer dagen efter paketet anlänt till posten, eftersom de måste skicka det till dig efter att de fått in paketet.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Gronstedt
0

När jag får paket så tar det minst en dag från det att paketet kommit till uthämtningsstället till att de får ut avin till mig. Om säljaren sedan kom sent till posten i tisdags, så kanske det inte kom iväg förrän på onsdagen. Så tisdag till torsdag är inget konstigt alls - på måndag kan du börja bli nervös!

lisette
0

jag har faktiskt fått avin samma dag som paketet fanns på posten! =)

Gronstedt
0

#13: Du har en snabbare brevbärare än jag Glad.

lisette
0

jag blev faktiskt väldigt förvånad själv! =)

Cilla89a
0

idag fick jag avin och har precis varit och hämtat täcket Kyss

Peppe
0

#16 bild? =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

#17 nope, inte ännu :P men det kommer kanske.

Cilla89a
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara för din skull, Peppe ;)
Brimad tyckte jag var pain in the as som släpade ut honom mitt i kvällsmaten ;)

Cilla89a
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och bild på linern.

Peppe
0

#19 haha taack ;D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~