Usch!!!
Men alltså den här filmen blev jag riktigt illa berörd av, fick riktigt ont i magen och tårarna bara välde upp! Absolut inget för känsliga!!! Mkt blod och äckliga scener!
Tur det inte är lika i Sverige! Känns bra att jag iaf räddat en häst från englands galoppbanor!!
Se den på egen risk! En av dom värsta filmer jag sett!!
Här är filmen om ni vill se
jag avbröt innan mitten.. jag orkade inte mer……
jag skäms.. över att jag går på två ben och hör till denna racen som anser sig få gjöra va man vill med djur…. No offence till folket här inne.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Håller helt och hållet med dig!

oj, ska man våga kolla på filmen. Väntar nog en stund
Den var ju rejält överdriven… Inte speciellt objektiv eller korrekt informerande. Flertal bilder hade ju inte med racing-hästar att göra alls och är sådana som var på rundgång när det var så mkt tal om att hästar skickades ner till slakterier längre ner i europa för flera år sedan…
Pinsamt dåligt gjort på ett alvarligt ämne som faktiskt existerar, men knappast till den utbredd filmen påstod och framställde det som.

Den filmen var verkligen bara för mycke! Tvi och fy!

Snuttan - Det där är verkligheten, springer dom inte nog fort på banan så åker dom. Sen att bilderna inte gör det rättvist är en sak men de dom vill påpeka är ju hur det egentligen är på många ställen

Enbart racing horse handlade ju filmen inte om och slakteribilderna kunde jag ta eftersom hästarna var redan döda. Bilderna där de faller är förståss inga trevliga men det är ju ganska vanligt att hästar går omkull. Många av dessa hästar steg säkert upp med hälsan i behåll, i videon visade man de värsta exemplen.
Har redan glömt lite vad allt som visades på videon men det som berörde mig mest var hästrn som låg utanför transporten, den har lidigt och många lider på samma sätt. Därför hatar jag slaktbilar med levande djur. Vare sig de rör sig inom landet eller ända till andra länder så är dessa transporten äcklia!
Och visst, många hästsporten och däribland galoppen hatar jag också, gillar inte ens traven. Hästarna är bara en slit och släng vara där. Egentligen så ogillar jag all hästsport som går till extrem eller höga klasser.
Klart att en galopptränare inte kan ha kvar en häst som inte vinner!
Men att ALLA hästarna skulle gå till slakt är väll ändå att överdriva. Och att slakten skulle gå så brutalt till tror jag knappast på heller.
Självklart finns det idioter som gör dumma saker. Det finns det alltid, överallt. Och utomlands har man inte riktigt lika bra djurskyddslagar som i Sverige. Men sådär får inte djur hanteras i varken England eller USA lagligt heller. Så det är knappast så utbrett som filmen försöker visa det.
Vill man alvarligt påverka någonting så får man hålla sig till fakta. Den där filmen visade ju ingen korrekt fakta alls i stort sett! Det gör att det snarare kommer slås tillbaka i ansiktet på dem (om det nu varit en förening eller movment på någotvis som försökte bedriva en riktig förändring). För ingen myndighet hade ju tagit det där på allvar. Och det är inte en bra informerande film för folket heller.
Fy skäms på dem som gjort den som inte kan säga sannignen eller visa den på ett rättvist vis. För det finns hemska saker som händer som inte borde få hända, men det där är inte sättet att ta tag på det. Blir som den allmäna synen på typ PETA, vilket är synd då grundtanken självfallet är god.
Sussi, är det du som gjort filmen?

#9 Du talar med den oteknigaste personen här :D
Har försökt själv sätta in en video hit men klarade det inte.
Alltså nej, men varifrån får du det?

Jag vågar inte titta!!! 
Vad är det som händer????
sussi: Jag tror jag läste lite slarvigt, för när jag läser om det ser jag att jag nog feltolkade det lite.
"och slakteribilderna kunde jag ta eftersom hästarna var redan döda"
Jag såg det som att du tog dig friheten att använda bilder på döda hästar så som döda hästar, att en död häst liksom var lika tydligt symbolisk som en annan. Men ser nu att du menade att du klarade av personligen känslosamt att se det/ta det ;)
Jag övertolkar som vanligt….
Jag kommer med nåt ännu värre.. Liknande den förra, men skillnaden är att det här inte är i bilder. Det är filmat. Hade ni svårt att se den första filmen ska ni nog inte se den här.. http://www.youtube.com/watch?v=CFQYHuVihZw&NR
Sen så hittade jag något riktigt sjukt också..:(
http://www.youtube.com/watch?v=evC8FAFMu2M&mode=related&search= (inte såna äckliga/läskiga bilder i den här)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#12 Ja det blir sådär när man skriver. Ett praktexempel på hur lätt fel det kan bli när man skriver och läser. :)
#13 Tror faktiskt inte jag vågar se. Såg en gång bilder och videon från PETA och jag blev ordagrant deprimerad. Tog länge innan jag blev "normal" igen.
#14 Jo, det är hemskt. Men den andra videon jag länkade till är ingen fara att se. Det är nåt race de har nerför en jättebrant backe och sen genom vatten.. Helt sjukt! Men inga sånadär jättehemska bilder i alla fall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag orkar inte se någon film när jag läser vad ni skriver. Är på tok för känslig för sånt.

#15 Såg på den nu. Är föundrad över hur snälla hästarna egentligen är som går med på det. Idiotmänniskor däremot!
#17 Jo, det kan man säga.. Tydligen är det någon årlig tävling också..:/
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex - Usch o fy för den första filmen, klarade att se till strax efter skottet o sen inte mer… Andra filmen är helt sjuk, hur kan man utsätta djur för något sådant!!

Vad då skottet? Skjuter dom hästarna på banan eller?

#11 Puttar upp mitt inlägg! =P

#20 Nä den står i någon form av plåtlåda och dom skjuter den på några meters håll…
#21 Ja massa hemska scener från slakterier och galoppbanor, blod, brutna ben osv…

Nej, fy stackars hästar. Tur att jag inte har tittat på filmerna. För då hade jag inte fått sova i natt.
obehagligt… men att de hängs upp samt "öppnas".. klart att det går till så… om nödslakten tar dem så läggs de väl i en container??? Tänker på de döda hästarna i filmen…

Ja dom läggs i en form av container…

Vad är det vits att filma sånt och visa på internet eg????? Vi vet ju att hästar slaktas och äts upp. Men att se dom skadade och sedan dödas för att sedan styckas är väl ingen vidare familjefilm precis. 
det är nog för att "svenssons" ska vakna och förstå att det finns en sida som inte visas… Det är ingen nyhet för oss hästmänniskor men för vanligt folk tror jag att det blir ett abrupt uppvaknande.. När de började visa dog racing så var det ett himla liv om etik etc… Stackars hundar.. och risk för slit och släng… etc.. De flesta hundarna pensioneras och lever vidare i en familj inte alla hästar dock… Det är väl lika synd om alla hästar??? Men dem tänker inte folk på…
Jag tycker att man ska upplysa folk om hur verkligheten ser ut för alla dessa hästar som skadar sig och/eller inte blir ngt… Dock viktigt med fakta som stämmer etc..

Jag gillar ju inte ens att titta på naturfilm på tv så….usch när tex lejon tar en gazell. Det är naturens gång jag vet. Men jag orkar inte se på det iaf. Det är vidrigt!
ja man blir ledsen…

Usch… =/

den sista biten, var ju värst. tycker inte att det var så hemskt när dom gick omkull. Men tex hästen som var i slutet som låg upp och ner utan ben 

uuusch, kunde inte se hela på den första Alex länakde FY FAN !

fy, jag började gråta när jag såg alla hästarna :( jag kan inte se döda djur helt enkelt… :/
Vågar/pallar inte heller kolla på nån.

Jag har nog sett värre! Men denna var hemsk..
om ni går in på youtube och söker på Horseslaugther så kommer det upp hemska vieor! Jag kommer inte ihåg vilken som var värst men tårarna bara välde upp!

Efter vad du berättade igår.. så tror jag nog inte att jag tänker kika.. USCH!

ÅÅh nej vad hemskT!!!!!!

Fy vilka filmer , blir så ledsen & arg