Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 786 ggr
Ploppen26
0

flaggare?

Vad gör en flaggare på hopptävlingar..viftar dom med flaggan när dom tävlande startar och när dom kommer i mål eller?

__iE
0

så kan man säga, fast man viftar inte direkt.. man håller flaggan uppe, (ovanför huvudet) o när dom rider förbi på start/mål-linjen så drar du ner flaggan..

är urusel på att beskriva, men hoppas du förstår ? :)

Loa-bg
0

Man flaggar start, mål grund/start omhoppning och mål omhoppning. Fast nu för tiden finns det knappt några flaggare, de flesta klubbar har en lampa istället. :)

Eve
0

Så gjorde minsann inte flaggarna på tävlingen igår.. De viftade och stod jättenära, så Lykka blev jätterädd och kastade sig åt sidan för att inte bli träffad.. Vi kom inte över första hindret på första försöket *morr*

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

bebbe
0

Sa inte dommaren till om det? dålig stil.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Eve
0

Nope, jag fick till och med fel för det!

NinaToy
0

#2# Många har oftast både lampa och flaggare ifall elektroniken inte skulle funka.

Loa-bg
0

#6 kan nog stämma, men inte på de tävlingarna jag har vatt på :) man har ju oftast flaggare som en säkerhetsåtgärd om klockorna inte skulle funka, lampan visar väl bara ryttaren om hon/han fått startsignal. :P

#3 har vatt med om dt osså, riktigt surt :/ så dt e bra om man slipper flaggare, dessutom e dt farligt att vara flaggarem har varit nära att bli överriden ett par ggr. har sett en som blev det osså, hon fick åka ambulans :S

Eve
0

OskyldigLoa_bg - ja, nästan så man fick lust.. haha *skojar*

Loa-bg
0

#8 haha ooo ja :P

NinaToy
0

#7# Menade inte lampa, menade elektroniska grejor vid mål och start. Man har flaggar också ifall dessa inte skulle funka.

Loa-bg
0

#10 aha, ok. Då hänger jag med på vad du menar.