Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1940 ggr
satin
0

Vad har ni för ridvägar?

Framförallt har ni bra ridvägar att rida i höstmörkret?
Skulle ju vart underbart med lite upplysta slingor.
Hur är det runtom i landet?

perlino
0

Här kan man välja på mycket, jag föredrar torra och fina barrstigar i skogen.

Lorita
0

Jag har en ridväg på 20 minuter = nästan ingen om jag inte rider över stora väggen då kan jag rida i timmar.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Cilla89a
0

Här är det ingen höjdare att rida när det är mörkt ;) bor ju på landet, så här finns det inte ens gatubelysning, så det är kolsvart..
Har förövrigt gott om ridvägar, kunde väl önskat att det var lite mer raksträckor, svänger ganska mycket.. och rundor så man kommer runt, nu har jag bara så jag måste vända.. har haft en jättefin runda, lagom lång också, men någon har lagt en stock i vägen, antar att denna inte vill att det rids där ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Maja
0

Pannlampa! Flört

Nu rider jag inte alls, har ju ingen häst. Men annars så är det pannlampa som gäller om jag rider i mörker. Undviker det så gott det går och rider under den ljusa tiden på dygnet, men om det skulle bli mörkt så blir det en stark pannlampa! :)

fridak
0

inga belysta slingor, eller det finns en motionsslinga men där är hästar förbjudna. men fina ridvägar har vi fast de är inte belysta:)

AusaBausa
0

kan rida en sväng på asfaltvägen som delvis är belyst men det gör jag inte gärna..rätt så halt att rida på den..

Har hyfsade ridvägar..sandiga ridvägar som går mellan åkrar o ängar, enås som man kan klättra på o där finns ngt hinder att hoppa över..har jag möjlighet att rida längre sträcka så kan jag ta mig till skogen men då gäller det att ha tiden till det..samt en ännu större skog men då är det en rejäl långrunda o den kan bara ridas på hösten då jag måste ta mig över en åker för att komma dit..MEN den skogen är underbar. Mysiga småstigar, klättringsmöjligheter, hoppning..

cordenia
0

har inga belysta ridvägar men ganska många långa grusbvägar i skogen.
Har även en runda (grusvägar) som det finns lite hus runtomkring så man känner sig inte helt ensam i mörkret iaf =), men jag använder alltid pannlampa när det är mörkt ute.
Vi har även bra stigar i skogen att rida på.

Zabbio
0

Har ina upplysta vägar, men har söderåsen att rida på och jobbar mest natt, så jag kan rida när det är ljust :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

HannaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hyfsat.

Med pannlampan på så funkar det ganska bra. Vi har mycket asfalt här omkring, men också lite anlagda ridvägar och ett par fina skogsslingor.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Elshira
0

Jag rider mest i storskogen där det är flera kilmoeter med grusväg och miltals med större stigar! Men "tyvärr" är det då dagsljus eller pannlampa som gäller.

Dock har jag funderat på att börja rida på motionsspåret som ligger några hundra meter ifrån mig. 2 km långt och upplyst främst till för de som springer. Men visst måste man väll kunna få rida där om man sparkar bort bajset och man har en häst som är någorlunda trygg med saker som plöttsligt dyket upp…?

Hakuna matata!

Zadeira
0

Bellman bor ju ute på landet utan belysning ens från gatlyktor på den stora asfalterade vägen, och grusvägar och åkrar/fält är det gott om men där är det ännu mörkare. Tror där finns bra ridvägar i dagsljus iallafall.

Nu har vi ju bara gått ett par hundra meter från stallet med honom än så länge, men sen när vi kommer komma ut mer blir det definitivt i dagsljus.

Rafflan
0

Massa finna vägar och stigar i skog och ja lite över allt. Dock får man rida innan det blir mörkt, annars ser man inget. Ev får man prova pannlampa om det hinner mörkna innan man kommer hem till gården ;)

marinelady
0

Hm tidigare där jag brukade rida, var tiden innan snön värst, ingen pannlampa utan mörkersyn och välkända vägar var svaret. När snön kommer är det nästan lika ljust som molniga dagar så då red man utan problem på kvällarna… Men oftast grusvägar/åkrar och kända skogsstigar var det som fanns.

vilde
0

Vi har inga upplysta ridvägar. men med pannlampa fungerar det jättebra. Vi har mycket fina ridvägar och en travbanan att rida på. Där kan man rida nästan hur långt som helst.

Arkan
0

det finns mycket bra ridvägar i Visby, man måste bara veta vart man ska rida för att finna dom ;P
Man rida i all oändlighet! Det finns hur långa travslingor som hellst + hundratals gånger mer ridstigar. det tar aldrig slut. Har man tur lyser follingbomasten upp vägen när det är mörkt, men det beror helt på var man rider. Under dom vintrarna det är snö kan man rida ut sent på kvällen (typ 6-7, men det är sent på vintern) för då lyser snön upp vägen ifall man använder pannlampa :)

Julia-Sirocco
0

Där jag bor finns det inga ridvägar med ljus. Då får man antingen rida när det är ljust ute eller ta med en lampa som man sätter på hjälmen.

Fiona
0

Har inga upplysta ridvägar här men har dock en grus väg att snirkla runt på när det är mörkt där de är knappt någon trafik.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Kimpa
0

Här på landet är det bäckmörkt. Men hur mycket fina grusvägar och traktorvägar i skogen som helst. Pannlampa är det som gäller eller lita på att hästen hittar hem ;-)