Träning på uteritt
Nu när vi flyttat hem från betet har vi varken tillgång till ridbana eller ängar. Så nu kan vi bara rida ut. Men jag vill ändå kunna träna, både mig och hästen.
Tips på hur man kan träna samtidigt som man rider ut. Vi har knappt någon skog i närheten, mest grusvägar och asfaltsvägar.
/ Linnea
Övergångar, halter, tempoväxlingar, sidvärtsrörelser och skolor kan man göra lika bra på en grusväg som på en ridbana. Är det inte Ulla Håkansson som nästan alltid tränar ute och rider piaff och passage på skogsvägarna?

Ovanstående har gett bra tips! Det som går att göra på en ridbana går att göra ute också! Oftast… Om du hittar träd så finns det ju slalommöjligheter!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

grusvägar är bra att öva sidvärtesrörelser på! :D
Man kan egentligen göra allt ute på uteritt också. Man behöver bara hitta en kanske lite bredare väg om man ska göra t.ex. skänkelvikningar. Men annars går ju allt. Vi har knappt någon paddock kvar eftersom den stod på en mark som vi har sålt nu. Så jag gör olika övningar i skogen och på vägar och det går lika bra.
jag brukar rida serpentiner, göra fram- o bakdelsvändnigar, halter ryggningar, skänkelvikningar etc när jag rider ut. Samlad trav o ökad trav…
volter/volt tillbaka om det finns plats för det..