Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2860 ggr
Zadeira
0

Storlek träns?

Vi behöver köpa nytt träns, men vet inte alls vilken storlek det vi har nu är, och det är dessutom på gränsen till för litet.

Hur får jag lättast fram vad jag bör välja för storlek?

Man kan ju mäta längden på remmarna på det vi har nu, men vilka mått motsvarar vilka storlekar?

Fiona
0

Vad har du för häst?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lorita
0

ska du beställa på postorder? Annars så ta med nuvarande träns till affären och jämför.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zadeira
0

#1, bruksnordis.

#2, jag hade tänkt beställa från nätet, så det blir svårt att ta med och jämföra ;)

Zadeira
0

*dubbelt*

Lorita
0

Om han ser ut som min Lorden så är det bara att beställa det största och ben en bön att det passat X-Full om möjligt två X

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

ta med den till en affär och jämför, beställ sen via nätet! ;) vad har han för strl i grimma?

Klasselover
0

Vi har X-full i allt till min medryttarhäst som är nordsvensk..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Zadeira
0

#6, det får nog bli så jag får göra då :) Vet inte grimman heller eftersom den inte har storlekslapp, precis som mammans. Är för övrig hennes träns han har ärvt, men det är som sagt för lite för litet.

#7 vi gissar på det också, de är ju ganska storhuvade dessa nordisar ;)

Elshira
0

Skulle tippa på full eller x-full. Beror ju lite på hur grov nordisen är.

Men om du hittat ett du vill beställa men inte vet storleken så kan du ju antingen köpa hem två träns i full och x-full från granngården eller annan butik med hästsaker om du åker förbi en ibland eller har ganska så nära till och bara låna hem på öppet köp för att se vilken som passar och sedan beställa.

Annars kanske du kan lägga upp en bild på dig och din nordis tillsammans och låta någon med nordis/brukshäst ögon gissa storleken? ;)

Hakuna matata!

Zadeira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 9, det lutar åt att helt enkelt ta med det befintliga tränset och jämföra i en affär.

För skojs skull lägger jag upp en bild som du sa, fast det är inte med mig utan med vår coach som hjälper oss när vi stöter på problem.

dijete
0

Hade du din häst på Bassholmen i år?

Jag tror på x-full jag med! :)

Zadeira
0

#11, nej, "min" häst har aldrig lämnat gården, så på Bassholmen har han aldrig varit ;)

Flest röster på X-full. Återstår att se när jag kommer iväg till Horze nästa gång.

[trollduva]
0

tror oxå på x-full=)

Tusen
0

Man kan ju alltid byta om det inte skulle passa.Glad