dressyrsadel säljes

putt

putt priset är diskuterbart vid snabb affär

Vart finns den ?
den er 17 i seter och W i bommen fant jag ut

#3 den finns i markaryd. om du inte bor alltför långt bort får du gärna prova sadeln.
#4 ja det är en 17 tum i sätet och jämför man med en globus sadel är den normal i bommer så jag gissar på normal-mot vid kanske. när jag hade med den till affären sa dom att den inte var wide.
da jag kjöpte den var den prova på hesten och på min kvitto står det 17 sete w i bomm

6# ok men jag har svårt att tro att den är w eftersom den legat på taxi. ett ganska smäckert varmblod. och att den blivit för smal nu när han lagt på sig muskler.
och som sagt när vi jämförde med globus crincle så var den normal i bommen. jog provade en normal mot vid i globus o den var för bred.
men men om någon är intresserad får dom väl prova den eller så får jag ta mått på den
da jag kjöpte den sa hun den var en W sadel med 17 i setet.
den ble kjöpt etter han kom fra treings stallen och da hadde han masse muskler på rett plass.
kan väre at han trenger en xw eller xxw eller rett och slett et annat merke.
en w sadel i et annat merke kan passa han siden det er forskjell fra merke til merke
derfor har jag alltid en sadel tilpasser inne hos meg når jag kjöper sadel om den er ny eller begagnat så får jag hjelp och vet at den passar.
når sadel tilpassar var her sisst og tilpassa sadel på min ene is så prova vi sadlene den ene som er en jackson sadel er xw en annan som var et annet merke kommer inte i håg nu villket merke det var men den var en w och den passa.
man skulle tro at siden de hadde samme bomm vidde passa de men det har mycke och gjöre med merket på sadelen.
jag kjöpte en jacson sadel den er en xw den passar min ene is men inte den andre.
min nye häst har brukt xw sadel på island i et annet merke enn jacson så min jacson sadel er for stor til henne skal hun bruke jacson sadel moste hun bruke w och inte xw.
det kommer inte alltid av muskler de har lagt på seg men ofte av vilket merke sadelen har.
så derfor er det best och alltid ha en utdannet sadel provar til och se på det.
det kan tenkes at han kan ha en w sadeö i et annat merke eller kansje han moste ha xw eller xxw.
men at han skal bruke M har jag inte tro på siden det har han alldri brukt.
sadelen jag låna med fra trenings stallen til jag fikk tak i min var och med en w sadel.
glad jag har bomlössa sadler til de fleste av mine hästar så slipper jag och strula med det så mycke.
men jag pleier bare ringe eller sende Karin Åberg en e post och så kommer hun och hjelper meg det er så lett som bare det.
viss noen önskar och kjöpe den så provar de den sikkert om den passar så det går nok greit.

#8 jaja blir nog bra.

fortfarande kvar. kan gå ner i pris.