Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 1156 ggr
pinkish
0

dressyrsadel säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

säler nu min excel dressyrsadel då den inte passar min häst längre.. tror det är en normal bom, det står ingraverat 17" w 3382 på den..

den har legat på ett varmblod.

den är i fint skick. så länge jag haft den har jag haft stigläderna under kåpan när jag ridit.

priset är 5000.

pinkish
0

putt

pinkish
0

putt priset är diskuterbart vid snabb affär

studs
0

Vart finns den ?

may-britt
0

den er 17 i  seter och  W i bommen fant jag ut

pinkish
0

#3 den finns i markaryd.  om du inte bor alltför långt bort får du gärna prova sadeln.

#4 ja det är en 17 tum i sätet och jämför man med en globus sadel är den normal i bommer så jag gissar på normal-mot vid kanske. när jag hade med den till affären sa dom att den inte var wide.

may-britt
0

da jag kjöpte den var den prova på  hesten och på  min kvitto  står det 17 sete w i  bomm

pinkish
0

6# ok men jag har svårt att tro att den är w eftersom den legat på taxi. ett ganska smäckert varmblod. och att den blivit för smal nu när han lagt på sig muskler.

och som sagt när vi jämförde med globus crincle så var den normal i bommen. jog provade en normal mot vid i globus o den var för bred.

men men om någon är intresserad får dom väl prova den eller så får jag ta mått på den

may-britt
0

da jag kjöpte den sa hun den var en W sadel med 17 i setet.

den ble kjöpt etter han kom fra treings stallen och  da hadde han masse muskler på  rett plass.

kan väre at han trenger en xw eller xxw eller rett och  slett et annat merke.

en w sadel i et annat merke kan passa han siden det er forskjell fra merke til merke

derfor har jag alltid en sadel tilpasser inne hos meg når jag kjöper sadel om den er ny eller begagnat så  får jag hjelp och  vet at den passar.

når sadel tilpassar var her sisst og tilpassa sadel på  min ene is så prova vi  sadlene den ene som er en jackson sadel er xw en annan som var et annet merke kommer inte i  håg nu villket merke det var men den var en w och  den passa.

man skulle tro at siden de hadde samme bomm vidde passa de men det har mycke och  gjöre med merket på  sadelen.

jag kjöpte en jacson sadel den er en xw  den passar min ene is men inte den andre.

min nye häst har brukt xw sadel på  island i et annet merke enn jacson så  min jacson sadel er for stor til henne skal hun bruke jacson sadel moste hun bruke w och  inte xw.

det kommer inte alltid av muskler de har lagt på  seg men ofte av vilket merke sadelen har.

så  derfor er det best och  alltid ha en utdannet sadel provar til och  se på  det.

det kan tenkes at  han kan ha en w sadeö i et annat merke eller kansje han moste ha xw eller xxw.

men at han skal bruke M har jag inte tro på  siden det har han alldri brukt.

sadelen jag låna med fra trenings stallen til jag fikk tak i  min var och  med en w sadel.

glad jag har bomlössa sadler til de fleste av mine hästar så  slipper jag och  strula med det så  mycke.

men jag pleier bare ringe eller sende Karin Åberg en e post  och  så  kommer hun och  hjelper meg det er så  lett som bare det.

viss noen önskar och  kjöpe den så  provar de den sikkert om den passar så  det går nok greit.

pinkish
0

#8 jaja blir nog bra.

pinkish
0

fortfarande kvar. kan gå ner i pris.