Karolinerryttare?
Hej, tänkte bara kolla med er här om det finns några karoliner-ryttare (eller karoliner som gör annat än just rider, kanske kör osv) bland oss här på ridsport. Själv är jag med i en grupp som precis startat upp och jag funderar lite på om det finns någon som har tips och idéer på mönster man kan träna på och vad mer man kan träna på än bara mönster, rida med fana osv.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Ingen här som håller på med detta?

Vad är det?
Man rider med värja och fana åsså rider man i mönster, flera ryttare tätt tätt ihop (fot vid fot). Så finns olika formationer, olika mänster och såklart olika gångarter =)
Det är alltså uppvisningsridning. Man iscen-sätter hur det kunde se ut.

Häftigt ;)
#5 Ja det är jättehäftigt. Om inte annat roligt med lite omväxling och inte bara harva på reiningbanan på egen hand utan lite andra utmaningar =)

Jag har varit med i en förening i GBG
rider inte som karoliner men som riddare=)
#7 Kul =) Du har inte lite tips på övningar vi kan träna på? Idag rider i 4 pers i rad, sida vid sida (nästan fot vid fot), åsså följer vi fyrkantsspåret, rider 8-or, volter, snett igenom osv, detta gör vi i långsam skritt, ökad skritt, samlad trav, ökad trav, halter från alla gångarter. Vi har även provat plogformen och vi har fanan med oss.
Vad mer kan man hitta på? Vi ska åka till kungälv och kolla på dom när dom tränar den 22/11 för att få lite fler tips på träningen och sedan kanske vara med och träna där ibland. Men vi ska träna nu igen redan på tisdag så tänkte om man ha rnågot mer nyttigt att öva på.
jag känner några som gör de. verkligen häftigt ^^