Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1097 ggr
Thorsson
0

Snart åker Lord!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder har jag nu bestämt mig. Dom enda som verkade vettiga var dom som kom och provred, dom var också dom ända som jag tillät att komma och provrida!
Jag har skrivit ett kontrakt, dom godkände det. Nu ska jag bara skriva ut 2 stycken exemplar av dem så dom är färdiga att skriva på! Han åker iväg till sin fodervärd nu på fredag har vi bestämt, klockan fem kommer dom på kvällen. Det känns verkligen jättebra med familjen, och dom verkar kunna följa kontraktet med Lords behandlingar osv.

Dock känns det fruktansvärt jobbigt att veta att man ska säga hejdå till sin lilla prins som ingen annan fick röra, någonsin! Veta att han ska bort från mig där jag inte kan vara med honom varje dag. Han är ju trots allt min lilla bebis och han är helt klart mamma kär och en stor mamma gris.

Så nu ska vi bara ut och lalla i skogen, då han stått i 2 veckor då jag varit sjuk. Jag hinner ta en sista ritt på fredag då jag slutar så pass tidigt, samt packa och säga hejdå. Usch, tårarna kommer att trilla känner jag.

Min blivande hopphäst känner jag bara… Men det kommer bli bra, han kommer få det bra om det funkar!

Nmaria
0

Va fina ni är! :)

hur kommer det sig att han ska bort på foder då?

Thorsson
0

Tack! Det började med att vi inte kom överens alls, sedan var det ekonomiska problem.
Nu beror på det mest på ekonimiska då vi har fått tillbaka samspelet, sedan att skolan är ganska tidskrävande, och att jag inte får i ordning på honom i dressyren. :)