Köper eget?
Köper du egna skor, brodd och sulor när hovis kommer eller har han/hon med sig det?
Min hovis har skor och brodd med sig, silicon oxå. Antagligen oxå snösulor med, jag köpte egna på Hööks sist.
Sulorna Lyrik har i fram (det tjocka, vita) har jag köpt själv på GG nu ett tag, kostar bara 62 kr paret. De håller åtminstone 2 rundor, ibland 3 så de räcker läänge.
Lyrik skoddes igår kväll av min hovis lärling, eftersom min hovis hade fullt upp med kunder denna vecka. Lärlingen var lika bra som min vanliga, lugn och trevlig mot gubben som är lite speciell att sko bak. La om de gamla skorna, sjuksulorna, snösulorna bak, bytte ut alla brodd runt om, silicon under sulorna fram. Riktade 2 framskor så att han och sin lärare kan göra ringskor av dem hemma till nästa gång, då ringskorna måste bytas. Tog 1½ timme att sko. 850 kr med soppapengar.
Så nu har jag 2 hovisar, bra att ha en i reserv. Sen blir ju inte saken sämre av att båda mina hovisar är snygga!
Hovslagaren har snösulor med sig. Broddar köper jag själv.. Har bara broddar i när jag rider..

När jag hade Musse så hade hovis allt med sig, bekvämt! =)
Nu med kusarna så bor hovis på gården och fixar allt, perfekt så dåliga hovar som Jätten har så, inga väggar att spika i så skorna flyger med jämna mellanrum… Gali o Lady håller sina på plats iaf, skönt!
#1 Min har broddar i jämt, från nov-april ca.

nu är mina barfota. men alla hovslagare jag haft har haft med sig skor… broddar har jag själv, sulor hade jag nog fått köpa själv tror jag.

Hovis har med sig allt. Det är väl billigare att köpa själv men.
Hade egna broddar sist och ska nog köpa nya nu. Ska sko i morgon eller på fredag så får se om jag hinner köpa innan dess.

Hovslagaren har allt med sig. Behöver aldrig köpa något själv.
#5 Brukar köpa egna broddar själv, men nu blev det nya broddar från hovisen. Var bättre kvalitet på dem. Få se om jag ska köpa nya sulor till fram, har gjort det nu ett tag för att vara säker på att det blir rätt sorts sulor. Men det blir ju först första veckan i mars det blir nästa gång.
hovis har med nål. jag allt annat

Jag köper allt själv, blir billigare. Hovis tar 500 kr för jobbet.

Jag köper egna broddar och sulor.
Hovisen har sulor men dom är mkt dyrare. =)