Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettislandshästar
Läst 1143 ggr
may-britt
0

våte islendinger

hej

hva gjör dere med deres häster nu som det regner och  de törker inte på noen timer.

jag har mine ute men tar dem inn for och  ride har rova och  la dem stå  noen timer och  törke och legger på  svette teken men de blir inte törre och  ride moste man så  jag får sale på  en våt häst.

hva gjör dere med dette.

jag vill  inte la dem gå  med teken ute for noen ganger så  regner det andre ganger inte och  de kan jo  inte gå  med teken hele tiden.

jag törker dem best jag kan men helt törre er de inte alltid når jag moste ride.

hva gjör dere andre?

may-britt
0

kansje jag skal skriva blöta hästar hva gjör dere med det rider dere med de er blöta?

imsuchadiva
0

Jag rider utan sadel om hästen är blöt.

Men om man vet att det ska regna på dagen och man måste rida med sadel så tycker jag att hästen ska gå med ett regntäcke.

may-britt
0

noen flere hva gjör dere?

may-britt
0

hvorfor rider du  uten sadel?

jag får vell enten sette på  tekken eller törka dem.

jag satte på  teken siden det var melt regn så  var det inte melt regn så  jag tok det av och  hva skjer jo the regnar på  natten jag kan inte vinnaSkrikandes

så blir det så  på  av med teken på av kansje jag rett och  slett skal ta min hunde fönare och  föna hästenFörvånadSkrattande

Maja
0

Här har du lite samma sak. :)

carrrrrooooo
0

jag har regntäcke på min häst:)

may-britt
0

ja det hadde jag med men tok det av siden det var fint veder så  om natten regner det.

det blir så  der av på  av på och  jag se Eldfari min is tenker for en knepp mamma jag har fåttSkrattande

imsuchadiva
0

Anledningen till att jag rider utan sadel när hästen är blöt är att jag är rädd att den ska få skavsår.

may-britt
0

us nei det vil jag inte ha.

men jag red min nye häst hun heter Filma i  dag och  hun var blaut så  jag tok min store hunde föner som jag bruker til mine pudler och  fönet henne törr der hvor sadeln skulle ligge.

och  nu  har jag satt på tecken siden min granne trodde jag var gal da hun kom och  så  jag fönet min häst.

FörvånadTyst