Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 4240 ggr
[HeartQueen]
0

Gävle: Hyra häst/Turridning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag skulle vilja hitta ett ställe där man kan hyra härt eller där det finns turridning i Gävle. Jag har hittat typ 2 ställen men det är endast islandshästar :/ inte för att jag har något emot dem, men jag skulle vilja ha mer att välja på liksom. då jag inte har möjlighet att ha egen häst just nu men har haft så saknar jag hästar och ridning väldigt mycket :( och jag har varken råd eller lust med att böja på ridskola igen :/

Sköthäst har jag haft några stycken av också, men jag har blvit så dåligt behandlad på några ställen att jag tröttnat lite på det. men självklart ser jag detta som ett alternativ med..

Jag skulle verkligen bli jätteglad om någon kom med tips om något bra ställe här i Gävle där det finns möjlighet att rida och vara med hästar.

Om du själv har hästar och behöver hjälp så ställer jag gärna upp med, eller om du bara vill erbjuda mig att få komma och rida någon gång per vecka (din häst får ju gratis motion då med ;) ), det skulle verkligen göra mig lycklig! Och självklart sköter jag i så fall rykt, matning och mockning vid ett sådant tillfälle. jag har ganska stor häst erfarenhet och har ridit sedan jag var ca 6år (är 20 nu), men är ingen toppryttare, jag rider helst i westernsadel och i skog o natur. Är intresserad av wetsern och NH och lär mig gärna mer. Jag älskar hästar och rider för att jag tycker att det inte finns något bättre än att rida ut i naturen och bli ett med hästen.

Jag har själv haft två nordsvenskar, en bruks och en travare, och jag har haft två nordisar bruks på foder. så stora hästar är inget problem : ) bara mysigt.

Jag är sjukskriven just nu så jag har möjlighet att hjälpa till närsomhelst men har tyvärr inget körkort, så bussförbindelse är ju ganska viktigt. har möjlighet till skjuts ibland dock.

Snälla tveka inte att höra av dig! skriv så berättar jag mer om mig själv : )

mvh /ulrika

susanne-s
0

8 mil från Gävle finns vi. Shetland och Russ.
Är du inte jättestor Flört går russet att rida och de andra att köra.
www.gullsmyrastuteri.se

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se