Ryttarträning..
Alla tränar vi ju våra hästar i både kondition och styrka..
Men hur är det med oss ryttare? Hur mycket tränar ni er själva, utöver ridandet?
Någon som har tips på bra övningar som stärker kroppen inför ridning?
Bålstabilitet är viktigt, men hur tränar ni upp den?
Går ni på gym, tränar hemma, håller på med annan sport också?
Berätta!
Jag rider ju inte för tillfället utan jobbar bara i stallet, samt tränar Bellman från marken. Men brukade rida, och kommer göra det igen.
Jag går på gym 1-3 gånger i veckan beroende på hur jag hinner med.
Sen får man ju rätt mycket träning automatiskt av att jobba i stall med 20 hästar ;)

Lite små övningar hemma, sit ups, armhävningar, rygglyft m.m.
Sedan är det ju övrigt arbete i stall, Mockning av boxar, lösdrifter, kaninburar, bära hö, fodersäckar m.m.
Sen han jag ju 7 km till stallet och inget körkort så det blir ju till att gå. Så man går ju minst 7 km oftast 14 km efter som man ska hem med.
Jag vill såååå gärna gå på gym men tiden finns inte riktigt och jag får liksom inte motivation att skaffa den. Jag vill inte gå dit själv gämt och jag känner inte en enda själ som vill gå dit :(

_Jag spelar innebandy med träning 3 dagar i veckan och match 1 och då vi har uppehåll brukar jag vara ute och jogga och styrketräna hemma själv.
((:
_
Ryttarträning, vad är det? 
Nej jag erkänner, jag är extremt dålig på att träna mig själv… Om man inte räknar in mockning, bärande av vattenhinkar och så. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag har massa bålövningar för att träna upp de muskler som sitter där, pga. av min överböjliga leder/../ blabla.. De övningarna är ju toppen som träning inför ridning med! Så har en hel drös som jag fick nyligen av min sjukgymnast. : )
Annars går jag en liten runda varje dag när jag inte mår för dåligt (av min okända diagnos .. ) och sen cyklar jag till och hem från stallet (ca. 20 min sammanlagt) och sen är det ju allt övrigt stallarbete.
Innan joggade jag men det var för två tre år sen men fick så ont i knäna.. Annars var det ju bra konditionsträning.
Om man inte räknar att jag jobbar och går 20.000+ steg per dag på jobbet så cyklar jag en del.. :P Men ingen direkt träning, nej.

Har en artikel som skulle vara tävlingsbidrag på dressyr om just ryttarträning inkl. övningar som skulle publiceras. Tyvärr går det inte att få upp den av någon konstig anledning.. Ska kanske prova här på Ridsport istället?
#7 - PMa mig!
haha jag är lite lat.. det ända jag tränar är att cyckla 3 km till stallet och hem igen så cykla det gör jag:p och mockar och bär balar så klart:P men jag tränar ej på gym..
Jag tränar inte nu men skulle definitivt behöva det. Innan jobbade jag med hästar 24/7 så då var det inget problem. Det var nu åratal sen känns det som och jag har haft uppehåll från hästar sen dess. I januari köpte jag min ungponny och det känns nu hur otränad jag är, ska börja springa och få upp konditionen men det har jag sagt sen jag köpte honom i januari