Benskydd till nordsvensk
Hej! Jag har börjat hoppa lite mer med min medryttarhäst och både jag och ägaren vill gärna skydda honom lite mer, men vi har hittils inte hittat några benskydd som passar. Han är nordsvensk och alltså väldigt grov om benen.. Ni som har grova hästar, har ni hittat några passande?
Tacksam för svar!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
har samma problem :( dom är förgrova och skydden blir för långa jag kör på paddar som har kardborreband dom täcker kotan och hela vägen upp dom finns på hööks jätte bra skydd
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=610329&deptid=4&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
Du kan ju alltid linda hästen tills du hittat några skydd som passar.
Du kan ju be en sko/sadelmakare att sy skydd åt dig.
jag ahr skydd men minns tyvärr inte vart jag köpt dem men storlek Xl är det
Jag använde skydd från Rusta på min kallblodstravare. Dessvärre säljs ju inte dessa skydd längre, men kanske finns begagnat?
#2 - Ja, jag ska åka iväg imorgon och köpa lite nytt till hästen så ska införskaffa mig lindor då..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

#5 Passa på att köpa paddar också i så fall, om du inte redan tänkt den tanken. Bara fleceelindor ger inte tillräckligt skydd vid hoppning.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.