Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1163 ggr
Thorsson
0

Dumma förslag

Skrev ju igår att det var en som ville göra en avbetlaning på Lord, som säljs för en billig peng.

Idag svarade en som ville ha honom på foder.
Han är ute på båda delarna. Hittar jag rätt hem kvittar det om han får en ny ägare eller fodervärd.

Ialla fall. Hon skrev att hon kunde ta min häst idag, men att jag skulle stå för stallhyran i 2 månader då hon bara jobbade 75%.
Svarade ärligt att jag avböjer då jag inte har bråttom att hitta rätt hem till honom, och då han kräver behandlingar kommer hon inte kunna ha råd med det och det är fodervärdens uppgift att stå för utgifterna.

Finns även dom som mailat och vill ha honom bara för att han har prytt omslaget på en tidning och liknande!

Har ni fått dumma förslag när ni säljer era hästar eller lagt ut dom på foder?

lisette
0

tror jag såg en sådan annons igår, akut fodervärd och hon ville man skulle stå för de 2-3 första hyrora. bodde hon i skåne?

Cilla89a
0

Haha, men fyy, betala stallhyran två månader. Jag hade seriöst bett henne skämmas!!!
När jag sålde Schess och Schrek, så fick jag inte sådana förslag, det var väl någon som undrade om jag ville byta häst, eller om jag kunde tänka mig att låna ut istället för att sälja, men mer än så var det inte..
Men nu var varken Schess eller Schrek så billiga, dem kostade runt 50.000 båda två..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lorita
0

#0 det är så att sälja många kommer med mycket korkade förslag, någonstans vill man komma till avslut men man måste sortera bort dom oseriösa som är flera gånger så många som dom seriösa.

Bestäm dig och stå fast för det, en bra köppar kommer man det kan ta tid Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Thorsson
0

#1. Ja, det gjorde hon!

#2. Bye har jag med varit med om, men får man ett bra byte är det ju inget dumt förslag. :)

Cilla89a
0

#4 jo, men står det i annonsen, som i Schreks fall att han säljs p.g.a tappat intresse, vad får folk då att tro att man vill byta häst ;)
i Schess fall kan jag förstå där stod det att han säljs p.g.a. att han var förliten och att jag skulle köpa en större häst.
men dem förslagen var inte mycket att tjoa över ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Thorsson
0

#5. Sant, det är sant. Nej, man får riktigt kassa förslag om de vill byta. De ville byta Lord mot ett 25 årigt halvblodsto, eller en 17åring nordsvensk valack ^^

Lorita
0

#6 jag fick också väldiga trevliga förslag när jag skulle sälja Dolly typ jag kan ha hästen under sommaren så hon blir riden (kommer till baka till dig när hon börjar kosta pengar)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Thorsson
0

#7. Börjar bli jobbigt vad allt ska få kosta så lite som möjligt för en del hästmänniskor. Nej. Det blir nog dom som ville ha honom, så går allt som smort så åker han i helgen redan :)