Blir så lessen
usch julen har varit underbar med massa fina paket,god mat och människior man älskar… studsen är som vanligt mammas lilla ängel skulle inte göra en fluga förnär,, lätt lärd o mammas prins
Och så dagen innan julaffton får jag reda på att min gamla häst bella ( ni som var med i mitt första inlägg och diskuterade vet vad jag pratar om)
men iallafall, så fick jag reda på att min sessa numera går som lektions häst på en ridskola,, 22 år gammal går inte rent och har värkligen tappat livsgnistan.. hon bockar,skenar sparkas och bits mot elever och personal. då en av hyresgästerna jobbar som ridlärare på denna ridskola har jag fått denna info.. men vad ska jag göra.. hon ska inte behöva sluta sina dagar som en olycklig ridskole häst, hon ska få somna in i sin hage hemma på gården där alla älskar henne..
som min hyresgäst och vän sa så lät det nästan som att när hon fick reda på bellas lilla bakrund så tyckte min vän att de lät som att hon tänkte skänka Bella tillbax till mig där hon hör hemma!! men jag känner mig så hjälplös och liten vad ska jag göra?
någon som har lust att bara sitta och babba lite med mig så jag får "prata" av mig lite ?
MVH JoJo*

Har du möjlighet att ta tillbaka henne så gör det!
Mvh Linda

Vad roligt att du hittade henne! Men sorligt att hon har blivit ridskolehäst!
Om du har möjlighet (Som Linda skrev) så köp tillbaka henne och visa det riktiga livet igen för henne! 

Stackars häst! Gå som ridskolehäst när man är så pass gammal. Troligtvis har hon ont eftersom hon bockar och bits osv…. Försök att få hem henne igen. Kan ju inte kosta mer än några tusenlappar om ens det. Dom kan ju inte använda en bitsk häst iaf.
Jo jag hoppas på det iaf.. att kunna ta hem henne igen..
men jag förstår inte hur man som ridskole ägare och chef kan ta emot en häst och sätta in den i verksamheten när hästen inte ens kan gå rent mm??
Ska få nummret av min hyresvärd på stallet som jobbar där och ringa till ägarn av ridskolan.. så får man se vad som händer…
men jag känner mig så hjälplös endå