Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2472 ggr
jackiejohn
0

Smutsiga grimmor!!

Åh ja blir galen jag tycker om att köpa ny små saker som tex, grimor, borstar, grimskaft och dyl. men de som är så irriterande är att dom har grimman i en vecka sen ser den ut som kom och hjälp! Rynkar på näsan

Dom är så fina i början och ja borstar bort lera med en liten hård borste som fastnat men den ser så skabbig ut ändå…hur gör ni med era grimmor elr bryr ni er inte? Flört

Cilla89a
0

mina hästar har inga grimmor i hagen, så dem blir minsann inte skitiga. dessutom använder jag lädergrimmor, så är dem skitiga är det bara till att smörja upp dem :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[trollduva]
0

mina hästar har inte heller grima i hagen,men om någon grimma blir smutsig tvättar jag den i tvättmaskinen

jackiejohn
0

Stora hästan kan gå utan grimma men inte lillen ja lovar seriöst ja har försökt MÅNGA ggr de går inte att fånga honom och få på honom den när man ska hämta dom :o

Lädergrimma…Dum fråga kanske…men har aldrig sett lädergrimma till liten ponny/shettis :o

Vill ha lädergrimmor till dom men de är så satans dyra 3-400:- 2 såna blir ca. 800:- för två grimmor visserligen håller dom bra och så men mamma tkr de är bra dyrt Oskyldig

jackiejohn
0

2# Men slår inte spännena fruktansvärt i tvättmaskinen? Tyst

halludu
0

På Bete har min häst en "haggrimma" och när vi åker i väg tar vi en annan grimma : ) På vintern går han utan och då tar jag den "fina" grimman på honom när jag hämtar honom, och åker iväg ! : )

[trollduva]
0

4#jo det gör det=)

WinterPrince
0

#4 Om du inte vill tvätta dom i maskinen så kan du tvätta dom i en balja vatten med tvättmedel. Med lite borstning också så blir dom som nya.

J-Parnebo
0

Jag har en grimma som jag köpte till aurora för att bara ha den i hagen, och när jag ska iväg ngnstans tar jag på henne lädergrimma.
men tvättar grimmorna i tvättmaskinen då och då :)

IdaT
0

#4 Jag brukar lägga dom i en tvättpåse, en sådan man brygar ha BHar med byglar i.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

halludu
0

#9 Smart! : )

Thorsson
0

Lord har en speciell grimma i hagen, ifall han skulle ha det.
Dock så blev han utsläppt med sin transportgrimma (bredare i nos och nacka med fleece) han lyckades kränga av sig den och självklart var den urlerig, den tvättade vi i tvättmaskinen. Blev som ny! :)

Rita-S
0

Nylongrimmerna går i tvättmaskinen nån gong i mellan :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

stallostby
0

Men grimmor är väl slit och släng-varor?! (om man inte kostar på sig dyr lädergrimma som kräver jobb). De blir skitiga, man köper nya billiga.. eller/och tvättar.. i maskin eller för hand. Jag lägger dem ibland i en hink…sköljer bort det värsta för hand…..Förstår inte problemet, vill man ha en snygg grimma så använder man den inte….

CelsiusT
0

Jag har "fingrimmor" som ag inte har i hagen, utan när vi åker på tävlingar m.m. (där folk kan se oss). Hemma har jag vanliga nylongrimmor som är skitiga och får vara skitiga (har ju iof inte grimma på i hagen vanligtvis).

Medarbetare på westernridning.ifokus

jackiejohn
0

13# Har inte ekonomi till att köpa ny grimma varje vecka, och jag tävlar inte och far men jag tycker de är kul när täcke och grimmor är rent och snyggt och ja måste ha grimma på dom i hagen den stora går utan på sommaren!

Ska införskaffa lädergrimmor när ekonomin säger ja elr mamma. de är lättare att sköta morfar ha de så ja tkr de är lättare(!) Får ta ett snack med mor min om ja inte kan få tvätta upp alla grimmor som är skitiga men hon är rädd att dom ska slå sönder nåt i tvättmaskinen annars får ja väl handtvätta dom

Birke
0

#15 Smartast att inte ha lädergrimmor i hagen, då dom kan bli lätt förstörda. Vad spelar det för roll om du bara har en skitig haggrimma ibland, o sen en som är mer fräsch o inte används i hagen :P ?

Lorita
0

Jag äger två shetlands skingrimmor, köpta i ullared (av en kompis) annars är det nästan omöjligt att få tag på.

Jag låter grimmorna i hagen vara och när dom är slut slänger jag dom, nu är det bara Kahlúa som har grimma en (skin föl grimma) i hagen dom andra går att fånga lätt.

Ibland så lägger jag tygrimmor i blöt någon timma i vatten med diskmedel och sen spolar jag av dom ordentligt, då brukar dom bli rätt OK.

Tvättmaskinen är för dyr att köra grimmor i 7000/60=116 grimmor typGuld i mun

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

dubbelt

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jackiejohn
0

17# Ullared ditt ska ja kanske nu i höst! :D

Då får ja kolla efter de…hitta när ja va där i våras men de fanns bara cob och full och dom va så stela och konstiga inte som dom på tex, hööks Obestämd

De är mest som ja är lite nojjig ni vet man brukar gilla att klä upp bebisar och sånt? Ja är lite sån med mina hästr hahaha! fast här klär ja dom men snygga grimmor och täcke (vid behov) Flört

halludu
0

#19 Jag är nog lite som du, lite för Bejbiss med min häst ; ) hihi!

jackiejohn
0

20# Hahaha de kliar i fingrarana efter att få köpa massa små (egentligen onödiga) saker ;)

halludu
0

#21 Haha, ohja : ) själv är jag schabrakoman : ) Har typ miljoner schabrak x)

jackiejohn
0

JAg har eeh….ca 25st till stora hästen har haft henne i lite drygt 2 år snart (a) vi ska inte prata om hur mkt grimmor och sånt ja har Skäms x)

halludu
0

Haha  xD

lisette
0

#17 mina föräldrar köpte en tvättmaskin att tvätta hästgrejor i. en helt ny kostade 900:- på mediamarkt. det kan ju löna sig att kolla runt efter billiga tvättmaskiner?

halludu
0

#25 Jag har också en egen tvättmaskin till täcken, schabrak mm. Jätte bra! Mamma och Pappa är också glada med det : )

Peppe
0

Blacky har grimma i hagen sen i januari (alla har det) men jag har inte behövt bekymra mig om skitiga grimmor då han tar sönder dom innan de blir skitiga Tungan ute eller åtminstone i våras då jag hade dyrare grimmor Obestämd. så i maj köpte jag 3 för 100 kr och han har inte tagit sönder nån av dom i höst så antar att jag får tvätta. eller så bara slänger jag den, är rätt trött på färgen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Thorsson
0

#27. Haha, han gillar visst inte dyra grimmor! ^^

Peppe
0

#28 ja rekordet var 3 st på en vecka… det rök 6-7 stycken under perioden jan-april….

Thorsson
0

#29. Usch då.

Guggeflickan
0

Min häst har grimma på i hagen, när den blir smutsig tvättar jag den i tvättmaskinen! =)

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

gotlandsruss
0

om det blir alldeles för skitig brukar ja slänga in det tvättmaskinen så som grimmor grimskaft och borstar iaf pigg borstar, eftersom min måste ha sin grimma i hagen eftersom inte alla kan fånga honom om han inte har den på sej i princip bara jag,

halludu
0

Om man inte vill slå sönder tvättmaskinen kan man lägga något runt grimman, en filt eller något..

gotlandsruss
0

det är nog ingen risk jag har tvättat med lite täcken och sånt

may-britt
0

jag puttar dem i en hink med vatten och  sen i  tvett maskinen och  törkar dem hengt up.

så  er de like fine

painten
0

Välborstade huvuden och inga grimmor på i hagen = inga leriga grimmor att rengöra. Glad

jackiejohn
0

Vi har eventuellt en tvättmasikn på g ner till stallt som min moster köpte för ca. 1år sen hon har flyttat och i nya huset finns en splitter ny tvättmaskin =)

Men när stall är klart så ska inteförskaffas en tvättmaskin till täcke, grimmor, schabrak o.s.v. =D

Peppe
0

ja just det vi har ju en tvättmaskin i stallet nu för tiden, hade jag glömt =)

jackiejohn
0

De är tänkt att den ska stå i sadelkammaren och de kan väl inte va några problem? Förvånad Eller vart har ni era tvättmasiker ni som har en speciell till hästsaker?

halludu
0

Jag har min hemma i garaget, jag har en egen avdelning för hästsaker hemma x)

lisette
0

#39 har ni bara vatten och avlopp där så är det ju bara kanon att ha den där!

mina föräldrar har dock sin i en annan del av stallet. den delen är oisolerad, så de är nog med att tömma på vatten osv så inget fryser.

[trollduva]
0

39#vi har den i sadelkamaren