Hyra paddock
Vad betalar ni för att nyttja någon annans paddock?
200 kronor året betalar vi per häst.
I stallets padock betalar folk 25:-/gång. Det är en 25x50m med bra belysning och underbart underlag. En ovalbana runt om paddocken och två "fållor" på 10x10m. Är det högt pris?
Jag betalar inget för det ingår i stallhyran.
Medarbetare på westernridning.ifokus
min stallägare tar 50kr/ekipage om man kommer dit med tränare utifrån.
Ett stall ett stycke bort från oss tar 50kr/gång i sitt ridhus eller 500kr/månad för ett månadskort. o DET är dyrt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Föreningen jag är medlem i, tar 250 kr per år för att använda utebanorna, då är det 2 enorma ridbanor, skulle tippa på 100*100 meter.
Ridhuset kostar lite olika, ett ridtillfälle 70 kr, månadskort 350 kr, kvartal 650 kr, halvår 1000 kr och helår 1700kr.
Ridhuset är 20*80 meter.
Hos min tränare, som hyr grannens ridhus och håller träningar i, tar 50 kr per ridtillfälle.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#3 jag tycker inte 50 kr är dyrt, den som lånar paddocken tar ju plats från dom som är inackorderade i stallet. #2 det betyder att jag tycker 25 kr inte alls är dyrt, det kostar ju att underhålla en ridbarna + att kapitalkostnaden.
vi betalar anlägningskort på 1200 per år, och då har vi fri benytning av ridhus och ridbanan om den inte är bokad till lektion eller privat undervisning :)
Vill vi boka får vi betala 75 kr per timme, men då får ingen andra komma inn och rida och vi kan va helt själva.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

inget alls faktiskt. dock så ska vi plocka undan hästskit, hinder och även ta lite ogräs när vi orkar.
K-ridcenter säljer manegekort
Terminskort dagtid + helger 1200
Terminskort fulltid 1800
Månadskort dagtid + helger 300
Månadskort fulltid 400
Fulltidsmanegekort ingår i stallhyran. Då kan man rida i ridhuset all tid när det inte pågår grupplektion.
Ursäkta fetstilen, jag får inte bort den.
#5 nej det är inte alls dyrt, jag som står på gården betalar ju inget extra om jag tar dit en instruktör. :) Så jag klagar inte ^^
dock vill jag ju gärna haft att ridhuskortet hade vart billigare. ^^ men ska man bara rida nångång ibland så är ju 50kr helt ok.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vi rider gratis i granngårdens paddock, och betalar 100 kr/månad för att få rida i ridskolans paddock och manege.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

På ett ställe 140kr/gång. Ett annat 25kr/gång och på ett tredje gratis. Men där jag står nu får vi inte låna eller hyra grannens ridbana..