Fallet Granit..
http://bblat.se/nyheter/koping/1.606238?articleRenderMode=default
vem vågar låna ut sin häst när sånt här händer..!?!
hmmm… underlig histora. men ännu mer underlig artikel..
Sorkig historia !

Märklig historia, men men. Nu för tiden är det tyvärr inte mycket av det man läser som gör mig förvånad!!
Verkar ju vara solklart att uppfödaren ska ha tillbaka sin häst men varför händer inget

tyckte alla kommentarer var ganska intressanta faktiskt.
var det ett russ eller gick det inte fram i artikeln?

#7 kollar man på ridskolan som äger hästen (lånade ut till fodervärd) så var det en korsning med shetland.

Men vad är det för ägare som bara godtar att hästen blivit avlivad? Borde man inte få papper osv på sånt samt göra nån slags "avregistrering" av hästen? Eller det kanske inte funkar så?
Fattar inte mycket av kommentererna, känns som att det fanns en massa som jag inte kunde läsa?

ja det hade varit intressant att läsa hela historien… Sorgligt.
Jag läste en artikel i Sydsvenskan om det igår eller förrgår. Hittar den inte på deras hemsida igen av nån andledning…

#11 man är så blir man lite fundersam när det inte finns med i någon mer tidning…
okej ,
#12, som sagt såg jag det i Sydsvenskan, och aartikeln som är med i inlägg #0 här inne är ju från en annan tidning, så det är visst med i mer än en tidning.

Ägaren ville ju inte riktigt tro att granit var avlivad, hade väl en liten anning om att han faktiskt fanns någonstans, tänk själv om det var er egna häst, inte hade man väl gett upp hoppet. Hela ridskolan har letat efter honom och nu äntligen när han är återfunnen så skadet utredas hit och dit trots att alla vet att han ägs av ann-louise…
ja jag tycker det verkar självklart att hon ska ha hästen tillbaka..hon är den rättmätiga ägaren ju..

Är stackarn tillbaka vid sin rätta ägare igen?

Självklart tycker jag att ponnyn ska tillbaka till ägare/uppfödaren. Tycker att den som ville sälja hästen nu borde vara glad över att bli av med ponnyn o rikta sin vrede på rätt person i stället. Undra vad fodervärden berättade för historier ang tidigare ägare på den lilla ponnyn när hon sålde honom.
Ja det hade ju varit annorlunda om den nya ägaren OCKSÅ ville ha kvar hästen men nu ville hon ju faktiskt sälja den!
Så var ligger problemet?
Ja vänd ilskan till rätt person..
Även Expressen har gått ut med en artikel idag 28 okt

Ja & nu vet de i alla fall var ponnyn är… Hoppas det tar slut snart.
Är det någon som vet hur det går med hästen Granit ?

Hoppas bara att han kan få komma hem innan jul. Lilla ponnyn
Artikel i sydsvenskan 4/11-09
http://sydsvenskan.se/omkretsen/kavlinge/article563915/Granit-hittad---forvaras-pa-hemlig-ort.html