Stellas inridningstråd
Planen finns att läsa på Stellas träningssida, men går i korthet ut på insittning nu v.44, vila och annat arbete fram till v. 51 då själva inridningen startar.
Första "uppsittningen" skedde i söndags då jag satt upp i stigbygeln från pall tre gånger. Hon rörde inte en min och flyttade inte en hov. Förarbete har skett på så sätt att jag studsat på båda sidor i hagen, vid borstning och hantering sedan ett års ålder, hängt (med halv kroppsvikt) i samband med träning sedan i våras (kanske fem gånger totalt) och hängt med hel kroppsvikt två gånger de senaste veckorna. Hängt i stigbygeln en gång förra veckan. Allt från båda sidor, utom uppsittningen då jag inte ville riskera att min egen fumlighet vid uppsittning från hästens högra sida stör insittningen.

nähä. du har bytt ut hästen. det var i somras hon föddes!!!!
helt sjukt vad tiden går FORT!
ROLIGT! =)

Haha Lisette. Du är rolig du. Men OK, hon är fortfarande liten. *ler*

inte liten till storleken jag menade ju. kändes som det var i går hon föddes! :D

Jag förstod det. Men inte är hon stor för det. Till storleken, eller åldern. Men hellre börja tidigt och öka successivt…

Vad kul att det verkar gå bra, fast Stella verkar ju himla trevlig i psyket!
kul att få följa er!
Jag minns när hon var liten liten bebis. Shit, är det redan dags för inridningen av henne. Ojoj.. Jag börjar nog bli gammal ;)

Idag skulle vi skritta lite. Fem omgångar skritt - halt sen gick hon fram för skänkeln. HjelmskylsHanna drygade lite så då tog vi lite travsteg på pin kiv innan jag satt av. Så idag har det varit stora framsteg! Nu blir det en eller två gånger till innan vilan.

kul att läsa. Hälsa Hanna från Veronica och Quickstep =)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Videofilm
#12 Nu kan jag ingenting om inridning eller unghästar men jag tycker hon ser fin ut för att vara första gången utan ledare! :D Väldigt söt häst också :)

Tackar! Hon har varit helt otrolig! Nu väntar vila för att smälta det nya (och hon är ju inte så gammal så jag tycker inte hon ska bära runt på mig så mycket) sedan återupptar vi ridningen på jullovet. Vanligt arbete börjar igen om några veckor…

Tyckte schemat/planen verkade bra :)
åååh. tycker också det var igår hon föddes! :D