nån som kan shettis-stam?
undrar om moye har några kända föräldra, jag har ingen aning….
e.valentino ee. wessel v.d. amstelhof eu. agree v. spuitjesdom
u. thuya v.d. middelwaard ue. jupiter v. vogelzang uu. olesta v.d. middelwaard

Jag känner till hans stam på pappans sida men inte mammans. Tycker du ska visa honom på utställning nästa år!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Va? men då måste de väl hålla måttet 107cm?

gissar på holländsk stam?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

jag vet inget…. hmmmm
Thuya har en godkänd son..
http://www.shetlandsponnystam.com/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=10564

Japp, det är Holländsk stam
Japp igen, de måste vara under 107 cm. Är han högre?
Du kan få köpa en mindre av mig…!

ja men titta! jag va inte helt ute å seglade för en gångs skull!! :)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Vill du veta mer kan du ju fråga på shetland ifokus

Kan svara åt Shirley. Moye är större än 107 cm….
Tycker den ponnyn har en utmärkt stam!
Mät den igen efter den är verkad av hovslagare. Många kan man få ner någon cm i trakten. Mät den inte för högt upp heller. Föräldrarna till denna ponny är förvsso rätt stora men de kan även se större ut än vad dom är beroende på hästens massa.

valention lämnar hyfsade trav ponnysar. Galax en häst jag känner är efter honom. och han hae 3.07 i rekord de e helt ok.
#12 ser fin ut. är han hingst?

#13 men till ponnytrav e det väl också gräns på 107?
#14nej vallack….
#15 nu kan jag lite om ponnytrav men då får den väl gå i B sektionen om den är större antar jag

#16 med russen då el va?
#17 ja jag skulle tippa på det

Japp. Är han över 107cm får han tävla mot russen.
Hej Linda. Nu har jag äntligen skaffat en egen sida som jag snart ska lägga in bilder på lillen och min nya lilla saga. Gott nytt år hälsar carina och lillen

"15,16 17 coch ni andra. ha en shettis imon p-tarevt får max var 107 cm. Om han växer över får han tävla mot russen, men han har ingen chans att hävda sig i loppen!

hur stor är ponnyn?

Men agree v. spuitjesdom är ju inte stor bara 97 cm och hon är ju ett kanon sto http://www.shetlandsponnystam.com/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=6787
här kan du kolla hennes stam och utställningsresultat och Valentino är 103 cm inte jättestort ju.wessel är 102 cm hög..
Hur hög är din ponny och har du bara mätt själv? låt annars en mätman mäta som kan mäta för ibland så får man ju sin ponny högre än vad mätmännen får.

jo min lillasysters mamma mäter in hästar men vi har inte fått de gjort än….
Här kan du se hans stam: klicka på namnen så kan du välja att visa meriter… :-)
http://www.shetlandsponnystam.com/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=104569
Modern till din pojke är även mor till godkända hingsten Ytol och ABpremierade guldstoet Ramina 2. Stoet Dojina är visad som treåring och fått klass I. Det är de tre avkommor som är visade i Sverige enligst stamboken så det är ju väldigt hög kvalitet!!!
Valentinos avkommor har fått från 33 poäng till 42p. Så där är det lite olika kvalitet på avkommorna. 42-poängaren är dessutom barnbarn till Ytol på moderns sida! :-)