Hööks beställningsorder..
Hej, beställde från hööks i tisdags var inne. Var inne och kollade på hur långt det hade gått och de stod "leverad" Vad betyder det? Att den har kommit till mitt uthämtningsställe eller att den är leverad till posten i borås eller posten i värnamo?
Sen en fråga till, hur lång tid brukar det ta att få hem paket från hööks?

det innebär att paketet har lämnat Hööks.
medarbetare på djurskydd.ifokus
aha okej..
Hur lång tid brukar det ta innan paket kommer?

det brukar stå estimerad leveranstid när man beställer…
troligt med 7-14 dagar om sakerna är lagervaror, annars kan det dröja längre..
Så långt tid? :-O Jobbar inte de som arbetar på posten? vad är estimerad?

estimerad = uppskattad.
men har paketet redan lämnat hööks tar det nog inte så lång tid=) den tid jag skrev är från att du lämnar din order, och eftersom din status var "levererad" så tar det nog bara ett par dagar ska du se=)
När jag har beställt från Hööks har jag fått varorna inom en vecka.

hmmm.. att det ska ta sån lång tid visst ejag inte om, då man har ju alltid bott "granne" med Hööks, ja tills nu så klart.
För jag har beställt ifrån dom i Måndags men inget paket har kommit ännu, fast dom skickade iväg det i Måndags morse.
ja det är bara vänta och se =)
Det är skillnad på ska och kan här.. :) i regeln när jag har bestält (tidlig på dagen) från börjes har det tagit två till tre arbetsdagar tills jag haft varan, om det inte är slut på lager förståss. Närmare julen har det kunnet tagit upp mot en vecka eller två.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Det är högsäsong för Hööks nu, samt att nya Hööks (deras terminal för postorder samt butik) har flyttats ut på Viared som ligger längre ifrån Borås postterminal.