Poco tävlar reining
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ÄNTLIGEN har vi fått på film när Poco tävlas!!! =D
Det är två rundor och det är Waldemar Wass som rider 2005, till på köpet vinner han tävlingen!!!
Programmet direktsändes på tv!! Vilken stjärna vi har va!?
Vad tycker ni?
Oh kul, den ska jag kika på sen!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Inte utan att jag är stolt =)
Verkligen!!! Är så kul att vi fick tag på denna film!
Och så är det ju på denna film som vi för första gången får se vad alla pratar om, vilken bra häst vi har!! =)
Vad snygg han är! Grattis till framgångarna =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Wow, ser häftigt ut! =) Grattis till att det går så bra! =)
Tack! Filmen är från 2005 och han är nu avställd till avel, så nu är han en skitig snygging… ;)
Men jag är sååå glad att vi fick filmen, och det av en slump!! =)

UNDERBART! har inte sett hela filmen, men han är så läcker!
rider ni själv honom något eller?

Jag kan absolut ingenting om western, men måste säga att jag är impad att han är så lyhörd för hjälperna ;) Tänk om min kuse också kunnat vara det ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#7 =) Tack! Jag red han i höstas, men sen fick han vårkänslor och jag hade inte lust att jobba med det, vi har inte ridbana och han är ju köpt till avel. Men jag fick han i galopp från första steget och han stoppade lite, urhäftig att rida!
#8 Ja, han är en fröjd att rida. Lite lustigt att han inte gick frammåt knappt när jag inte hade sporrar, sen satte jag på mig sporrar och han gick super och jag använde dem inte! Han måste ha hört på ljudet eller nåt!
Imponerande! Blir jag alltid när jag ser ett bra w-ekipage. Hur väl ridna hästarna är som kan göra alla dessa övnignar med i stort sett bara vikthjälp. Aww. Helt otroligt.
Som nötköttproducent (naturbetesdjur) har jag inga problem med att "se" kossan framför ekipagen när de jobbar. Många gånger önskar jag att jag hade haft en riktig westernhäst, när man ska valla de där tröga korna till nytt bete.
Det är bara en sak jag funderar på… Western går ju ut på arbetet på en ranch, men i vilken situation används Spinn? Jag har frågat min lilla syster som rider western, men hon vet inte. Kaske för att hon är livrädd för nötdjur och gråter om de kommer för nära… ^^

Wow! Jag tycker det är häftigt att se duktiga western-ryttare, det ser så himla lätt ut. :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#10 vissa delar av westernridningen härstammar ju även från när man skulle visa vem som hade den mest välridna hästen och imponera lite på varandra, kanske spinnen kommer därifrån?

Häftigt att se och Waldemar är en duktig ryttare oxå :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
#10 Kan inte hitta någon info om spin, mer än att det kan härstamma från skryt-ridning som Mille sa.
#13 Waldemar är den som tävlat Poco bäst, och Poco mådde bra och var riktigt genomriden.
Det är lite synd att vi inte behållt han i tävling, men då hade det blivit förskräckligt många tomma magar här… =)
Okej! Då utgår vi från att det är "gubbarna" som vill glänsa och vara matcho då. He he he.

#15 Spin, fast inte i den utsträckningen som sker på tävling används för att skingra en flock med kor och för att kunna göra en snabb helomvändning ifall behovet finns.
Sen har de förfinat det till tävling för att visa hur lyhörd och balanserad hästen är…så jag skulle nog säga att det är mest för show :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
#16 Men snabb helomvändning görs ju efter sliding stopen och heter rollback.
Men skingra kor, ja säker. =)

hur lär man egenligen in en spin? det ser ur att gå helt vansinnigt fort.
#18 Jag är ingen westernryttare (tyvärr) men inlärningen måste ju vara ungefär den samma som vid bakdelsvändning. Här är en film jag hittade, farten kommer väl med säkerheten och tydligheten på hjälperna. (får inte upp verktygsfältet, så länkar här:)
http://www.youtube.com/watch?v=WoMZkSQKW-0&feature=related
När jag provade på Poco fattade han vad jag ville, men det var svårare att få han stå still med innerbenet.
Spinnen kommer i från när man höll på med kor på rancherna. När man var inne i en hjord och man vill skingra dem eller ta ut någon så kunde man börja spinna för at få korna att flytta på sig. Joggen som amn använder kommer från att man vill kunna vara i hjorden utan att de sprang sin väg utan man kunde smyga runt och driva dom i en lugn och fin trav vill säga jogg.
Var inte Poco en häst som anna lönedhal hade?

#20 Anna Lönedal köpte Poco från Holland 2005, hon sålde honom till Petra Holm. Jag köpte honom i januari 2007 av Petra.
Jag föder upp Quarterhästar och har mellan 12-16 avelston. Så Poco har jag köpt för att han ska stå och betäcka hos QALM i många många år till. Han betäcker bara renrasigt och betäcker våra och andras ston.

Åh va roligt att ni har den snyggingen! Hoppas ni får många fina föl efter honom!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#22 Tack så mycket! Han betäcker 18 Quarterston i år så nästa år kommer det många små godingar.

Ojojoj! vad duktig han är!

Han är en guldklimp! Han fribetäcker hela sommaren och är aldrig problem att hantera.
Han är ju otroligt snygg!!!
Fasen vilken smidig häst! Och spinnen är ju perfekt :)
Otroligt snygg häst :)
Väldigt duktig också :D

Ni skulle ha sätt honom idag innan han blev borstad =) Jag har nog aldrig sätt en häst som har hela kroppen insmetad med så mycket torkad lera. Men jag måste erkänna att han är en snygging även i lerinpackning ;)
aha, har du oxå hästar som tror på ansikt och kroppsbehandlingar med lermasker??
har jag med

#29 Eftersom dom är så snygga så kanske man skulle prova det själv =) Man vet inte det kanske gör under fniss..
#30 ;)

Nu går Poco med 11ston och 3 föl och han mår som en prins. Jag ska ultraljuda 4 av Pocos flickor nästa vecka så hjälp mig att hålla tummarna =)

Vilken vacker och duktig häst! :)

Tack !
Wow säger jag bara! Jag är ingen westernryttare, men jag måste säga att det där är mer imponerande än engelsk dressyr! Att få hästen att göra sådär med nästan bara vikt- och skänkelhjälper är ju helt otroligt!
Imponerande!
*stolt* Och honom rider jag! Kan inte ha en bättre häst! Men jag erkänner villigt att jag inte har kunskapen att få fram han så fint som i filmen, Walle är vass!!!

jag tycker verkligne det är så häftigt!!!
tävlas han något nu eller han är bara pappa? ;)
Nej nu tävlas han inget. Tillverkar föl sommartid och äter upp sig vintertid! =)