Bygga ridbana - kostnad?
Någon som byggt en ridbana hemma? Tips på vad det kan kosta?
Vill helst ha en som är lite större. Kom gärna med tips och råd och prisförslag.

Menar du padock?
Mina grannar byggde för runt 300.000, Den är ganska stor men det gick åt mycket sand, det var det som kostade.

Ska du ha en ridbana som håller måtten och som är gjord på rätt sätt med dränerign osv får du nog räkna med minst 60 ..

#1 - Ok, vi bor i ett sandtag så sand har vi gott om.
#2 - Den ska absolut va gjord på rätt sätt! Vilka mått tänker du?

vad brukar normala mått ligga på ? haha hjärn släpp, min kompis ridbana gick på 80 tusen tor jag , lite större med ett tjockare underlag :)

när vi räknade på det, så skulle en liten bana på 20*40 gå loss på närmare 150.000 kr..
vi "håller" på att bygga, har i alla fall börjat, men den behöver finjusteras innan den går att rida på ordentligt, just nu är bara "grovjobbet" gjort.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#5 - Har du kolla på vad som kostade? Tex. vad grunden kostar, dräneringen, sand, maskiner, staket osv. På ett ungefär vad varje sak kostar.

#6 jag har noll koll på det dära ;) det är pappa som sköter det :P
men jag kan ju fråga.
dock vet jag att vi har sandmark under, så vi har bra självdränerad mark, så det behövdes inga större insatser till dräneringen iaf.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

det som kostat till min paddock är belysningen (ca tusen spänn). allt annat har vi kunnat göra själv (eller mha bekanta), vi har egen täkt att ta sand i så det har heller inte kostat. vad som behöver göras nu är att plana till den lite lite till (hann inte innan förra vintern och det har varit stallrenovering under sommaren) och så ska det väl upp ett staket.
dock är paddocken lite mindre än "normalt", ca 18*35.
medarbetare på djurskydd.ifokus