Klippas, täcke eller ej?
imorrn ska jag klippa harry, det blir en islandsklippning. Han svettas något förfärligt som det är nu när det knappt blåser ute och det är över +5 om dagarna.
Samt så när han står inne en halvtimme så börjar svetten rinna (samma problem jag haft tidigare år men då har jag inte velat klippa honom pga att han inte vart inriden) och han käkar saltsten på löpande band, inte lika illa som förr, nu räcker en vanlig 2½ kgs sten i nästan 2 månader. men han har fortfarande hög konsumption på saltet.
Men nu är det varken svettningarna eller saltätandet denna tråd ska handla om. Utan jag undrar hur ni skulle gjort.
Kallblod 4 år. Rids/jobbas så han blir rejält svettig 3-4 dagar i veckan (han svettas redan vid en 40 minuters skritt-tur så en vanlig uterittstur så är han genomvåt) Går utan regntäcke vid fint eller uppehållsväder, vid nederbörd och snåla vindar har han ett ofodrat regntäcke på sig.
Så, imorrn klipps han. Hur skulle ni gjort? det är enligt smhi sol och upp till +8 grader hos oss imorrn. samt skulle solen titta fram. Han ska klippas isis-klippning dvs framsidan av halsen/strupen ner till bringan och en liten bit in mellan frambenen under magen.
skulle ni lägga täcke på eller låta honom gå utan?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.