Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 605 ggr
Murre_Uddiz
0

Bortgjord

Hej hopp!

Tänkte starta en tråd där man kan skriva om när man gjort bort sig! Jättekul att läsa! :D  Idag gjorde jag bort mig lite grann… berättar sen ;)

E_hjo
0

Åh herre gud…
Kan inte säga nått sånt för det händer HELA tiden! =D
//Klantiga Emma :)

elin
0

Jag gjorde bort mig idag, kom te stallet, gick ut på logen, ställer mig i dörröppningen o spanar ut över logen o lösdriften(lösdriften är på logen, fattar ni?!) aja, står o spanar efter en fjording med rosa täcke. Ingen i sikte, spanar inte åt vänster hehe Generad
Ställer mig o tjoar; NISSÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, HULTLAZZIIIIZZZZZ!!!!!
Ni ska höra hur fånigt glad jag låter när jag ropar på henne o vilken bebisröst *harkel* Jag fortsätter o o ropa, o står liksom i själva dörröppningen, hoppar "ner" (är ett litet hopp ner) Och medans jag fortsätter ropa, så hör jag ngn säga - Hej.
Jag vänder mig snabbt åt höger o ser kompisens pojkvän stå o glo tillbaka på mig, hans blick asså hahahahaha, den sa mer att från vilken planet kommer du ifrån? o Pratar du svenska?
Mamma hade stått bakom mig hela tiden ink. när jag ropat. Han gick snabbt ut från logen o då börjar jag o mamma fullkomligt asgarva! hahahahaha
/ Klumphuvvet som ska lära sig o titta mer noga Generad

/Elin

__iE
0

hahahahha ;D

E_hjo
0

Hohoho =)

Murre_Uddiz
0

#2 hahaha XD

Jag gjorde bort mig igår, för jag väntade på stallplan på att pappa skulle komma. Det var mörkt, så man såg inte färgerna på bilarna, men iaf. Då har en bil med samma form på baklysena, (den stod alltså med 'baken' till) stått o väntat ett litet tag, som pappa brukar göra ibland. Då tänker jag att det kanske är pappa.Glad Då går jag dit och öppnar bakdörren på höger sida, och så är det skinn i bilen, sätena, vi har tyg elr vad man ska säga. Jag tittar upp och det sitter en annan pappa därfram o sitter bakvänd o tittr på mig! Fy fan vad piiinigt det va!Generad

//en som aldrig mer går fram till en väntande bil i mörkret.

E_hjo
0

Hahahaha! XD

Alex
0

Hihi det är ju så kul att läsa om folk som gör bort sig. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Murre_Uddiz
0

Räcka ut tungan

fisa-lisa
0

Jag har inte gjort bort mig, men Bull, min Tax gjorde bort mamma idag. Mäklaren var här och skulle fota huset, då satte sig den lille busen och sket mitt på golvet precis när mäklaren skulle ta foto! Fattar inte varför han gjorde så!! Men mamsen tyckte det var otroligt pinsamt!

wewwa
0

Kan inte komma på ngt jättepinsamt just nu…

Men idag hade vi skolavslutning i skolan o hade precis "skurat" av alla skolbänkar. Efter det skulle vi få julmust o pepparkakor. Jag skulle hälla upp till mig o min kompis, tänkte såklart inte på att julmust skummar mer än coca cola. Så jag häller på o det rinner såklart över, jag sa typ s*tan, men jag sa det nog lite högre än det va tänkt, för alla kollade på mig o min kompis. haha…

NinaToy
0

#10# Så gör ajg alltid oxå. ;) HAHA. :P

När jag var väääldigt liten en gång.. typ 6-7 år och precis börjat rida så skulle jag typ springa fram till mamma och jag var jätteliten och mamma hade alltid en knallgul jacka på sig, så sprang jag fram till en knallgul jacka och började rycka och dra i den och säga "MAMMA; MAMMA, MAMMA!" hahaha antagligen var det något väldigt viktigt, efter noll respons så tittar jag uppåt, och det var inte min mamma! HAHAHA kommer ihåg det än idag. ;)

__iE
0

hahahh, så har jag me gjort.. xD

när vi va på ölands djurpark, jag var jätte liten 4-5 år kanske.. så gick mamma med min lillebror i vagn och jag gick o 'höll vagnen' (hon puttade men jag bara häll, som hålla handen;)) jaa, jag trodde iaf att det va dom, sen kollade jag upp och då va det ngn annan pappa så kollade jag bak och där va mamma och min lillebror ^^ xD hahah

NinaToy
0

#12# HAHAHA! :D

Kratern
0

Ja…jag gjorde också bort min mamma rejält en gång när jag var liten (3-4 år)

Vi satt på bussen när jag fick syn på en kvinna i något överhull.

Jag ropar; Titta mamma vilken tjock kärring. Min mamma försöker låtsas som ingenting vilket resulterar i att jag skriker ännu högre; Men titta då vilken j***la tjock kärring!!!

Vet ej vem som lärt mig sväraOskyldig

Murre_Uddiz
0

#14 hahaha, stackars din mamma ;P XD

Haha, klantarslen =O ^^

Jah har oxå tagit fel person. När jag kanske var 5-6 år var vi typ på ett konditori, jag, pappa, mamma och min syrra.

Jag o min syrra skulle "bara" få en liten muffin elr vad det nu var. Pappa hade typ gått iväg, och han hade en svart skinnjacka tror jag. Då står det en man med svart skinnjacka i kassan och betalar för en prinsesstårta -bit. Då ställer jag mig vid honom ock säger: Ska du ha en såån?! Han vänder sig om , och då ser jag att det inte är pappa utan nån annan Generad han typ skrattar och jag springer till min familjs bord, och dom skrattar också.

//f*n ta alla jackor. ;)

wewwa
0

#12 haha, = )

#14 xD

Between
0

Haha, så kul man kan ha åt det som händer dom flesta varje dag :D

Murre_Uddiz
0

*putt*

jen
0

Generad jag ska berätta nåt riktigt pinsamt…

det var 1½ år sedan. Jag var astrött och på väg till jobbet och tog ett par brallor från toagolvet som egentligen skulle tvättas.

väl på arbetet efter frukostrasten så skulle jag på toa, och upptäcker då att jag haft mina trosor hängandes ut i ena byxbenet intrasslat i en strumpa Förvånad

jag har ingen aning om någon sett nått, men det var några som flinade åt mig den dan…..

hädanefter kollar jag ALLTID mina byxben ordentligt Oskyldig

Eve
0

Jen - Nästan samma sak hände min kompios när hon hade försovit sig.. Hon stressade på sig ett par byxor som låg på golvet och sprang till skolan.. efter lektionens slut så frågade läraren vems trosorna var som låg på golvet ^^ hahahaha… de hade hon råkat ha i byxbenet

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

NinaToy
0

#19# och #20# GUUUD VAD PINSAMT! :) Haha jag kollar alltid även om det inte har hänt mig. :P

Eve
0

#21 - haha ^^.. som tur är har det inte hänt mig heller,… än

jen
0

#20  haha, hon sa inte att det var hennes va??

Eve
0

#23 - det kan jag inte tänka mig ^^

lisette
0

nej shit vad pinsamt! *garv*

Murre_Uddiz
0

hahahaha XD

jen
0

hehe, roligt att glädja andra Generad

Alexandra13
0

jag vet inte om detta är så pinsamt men jag säger det ändå!

Förra året när jag var på ridläger, så var han som jag är kär i på samma!

Dom andra lekte i ridhuset och jag stod mot vägen och såg på och då kom han och ställde sig lite ifrån mig så frågade han "hur går det" Jag fattade inte att han sa till mig först, så jag tänkte "sa nån nåt till mig?" och så kollade jag på honom och då såg han på mig och jag sa bra med en pipig röst. uch..det har hänt många pinsamma saker när han är i närheten

Och jag tyckte det var så pinsamt så jag gick därifrån röd i ansiktet x)

[slo]
0

Jag gör bara bort mig när jag är onykter, och då är det tillåtet Oskyldig

Senast var i måndags, full som ett ägg och orkar inte vänta 15 minuter på att tåget hem ska gå… Så jag tar en taxi, har inte så mycket pengar men fjäskar me taxigubben och får åka med ändå. När det är 1km kvar hem kanske, så kommer vi till en 4-korsning, vänster är till mig och höger är ut på bonnvischan. Jag fick för mig att vi kom från andra hållet…
Det slutar med att taxigubben blir sur för att vi aldrig kommer fram, dumpar mig på vägen och vänder och åker. Jag funderar en stund, undrar vart jag har hamnat och börjar sakta inse att jag visst åkt åt fel håll :p Så jag får en ganska välbehövlig timmes promenad innan jag är hemma :D

Resan tog sammanlagt 1,5h, hade jag väntat 15 minuter på tåget så hade jag varit hemma på halva tiden Cool

Peppe
0

å så korkad…haha

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Alex
0

#29 Hahaha smidigt där, slo. ;) Men jag håller med dig, på fyllan är det tillåtet. Fast själv är jag så duktig jämt, så jag har inget att berätta. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Murre_Uddiz
0

#29 hahaha x) Full som ett ägg… dej vill man ju inte möta en mörk vinternatt ;D

[slo]
0

#32 Hehe, mjo det är nog ingen större fara… Jag bits sällan :)

Faxlin
0

Ja om jag skulle skriva om alla mina bravader i pinsamhets tecknen då fick jag inte göra annat än att skriva och ni inte annat än att läsa. Så jag håller mig till att läsa erat :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[slo]
0

#34 Äsch, räcker att skriva om dom senaste ;)

Faxlin
0

Ja, som när jag på min arbetsplats sitter och spyr galla rejält över byns mest korkade polis. Och ja han är inte slug. Bötfäller sin egen far för att han glömt körkortet hemma, åkte åt andra hållet när ICa blev rånat, bötfällde mig 14 år ammal för fortkörning (på cykel). Nej, han är absolut inte slug. Men det ska tilläggas att på sådana här små orter kan det vara bra att veta vilka som är gift med vilka och vilka de är släkt med. Visade sig att chefen var gift med denna polis dotter. Dessutom var han väldigt förtjust i sin svärfar.
Behöver jag nämna att han satte mig på extremt vidriga pass ett par månader efter detta.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ha, ha Åsa vad pinsamt för dig.

Faxlin
0

#37: Hmm, ja, det borde ha lärt mig en del kan tyckas. Men jag är ju tydligen helt olärbar. ;-) Så fler sådana här klavertramp finns i packsäcken.

Audiatur et altera pars

Murre_Uddiz
0

#33 haha, ok :)
Läste i en nemi-tidning idag, där stog det också fulla som ägg. Så man kanske brukar säga så..jag som inte ens hade hört detGlad

Alex
0

#39 Eller också råkar bara slo och Nemi vara lite lika. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

full som ett ägg, det säger jag rätt ofta ;P

[slo]
0

Full som ett ägg, det är jag rätt ofta ;P

jen
0

hmm, jag ÄTER ägg istället Oskyldig

[slo]
0

*gömmer sig* Oskyldig

bubbelbubbel
0

haha, jag äter också ägg rätt ofta, säger full som ett ägg ofta, men är inte full som ett ägg ofta ;P

Elen
0

haha vad jag har skrattat när jag har läst denna tråd

bubbelbubbel
0

ja, den är rätt rolig ;P

Murre_Uddiz
0

*putt* mer fulla ägg! ;P

[slo]
0

#48, Nej nu får du lugna dej, jag har haft en ganska vit period ett tag nu ;)

jen
0

#49 ägg vita eller ?? (varning för låg nivå på humorn)Oskyldig

bubbelbubbel
0

ägg är väl bra för andra vita saker….hohoho..

jen
0

#51  nämen Cool haha

bubbelbubbel
0

Generad förlåt, kunde inte låta bli..HAHAHAA

jen
0

nä, ibland pluppar det bara ut! ellerhur? Generad

Emmelie
0

Jag lyckas alltid med såna där kråkor.. Haha en ganska mild var väll när jag stod i hallen på internatet med en handduk runt höfterna (dock med underkläderna under den) Och höll precis  upp ett par mjukisbyxor som jag skulle dra på mig och pratade med två vänner, vvarav en jag inte känner så väl.. Då tappar jag så klart handduken och de båda går asgarvandes därifrån samtidigt som jag glider in på toan brevid med inte bara röda kinder.. Men som tur är så är jag en sådan person som gärna skrattar åt mig själv, så vi har skämtat om det där i efterhand..

jen
0

#55 haha! det klassiska ju! att tappa handduken.

det är sånt man mest ser på film Skrattande

Emmelie
0

#56 MjooGenerad Jag lyckas då alltid! En anna sak är när jag hoppade stutsmatta i somras hemma. Ni som hoppat tidigare vet ju hur det känns när man hoppat så länge att man är helt slut i hela kroppen. Man har lisom ingen större koll på varken armar eller ben. Så jag stannar och skall ställa mig på kanten av studmattan för att sedan lite smidigt hoppa ner på gräsmattan.. Det var ju bara då att min koordinationsförmåga var = noll just som jag skull ta det sista steget fram till kanten, för jag lyckas kliva ett par centimeter för långt fram och missar kanten helt.. Det vart magplask på gräsmattan samtidigt som jag i tankarna var kvar på studmattan! Oj gud vad jag skrattade åt mig själv där nere när jag kom på vad som i hela fridens namn hade hänt.. Fort som attans kom jag sedan upp på fötterna då jag kom på att det kanske var någon som sett mig.

jen
0

#57 nää, stackare där…

[slo]
0

#50 Jag vet inte om varken jag eller ni vill ha kommentar på det… ;)

Murre_Uddiz
0

#49Räcka ut tungan

#50 jag fattar inte, som vanligt kanske ;P
*gör så att ni inte kan gå in på min sida och kolla min ålder* Förvånad  Nerå ;)

Emmelie
0

Mera mera!

lisette
0

jag gör aldrig bort mig.

Murre_Uddiz
0

#62 nehee :P

[slo]
0

#62 jag tror jag bestämt hört motsatsen… ;)

lisette
0

va? vem har påstått det?

[slo]
0

Jag tror nog att du har gjort bort dig nån gång :p

bubbelbubbel
0

jag gör bort mig lite titt som tätt, men jag kan ändå inte komma på nått konkret kul exempel….

Murre_Uddiz
0

*putteli*

Sara
0

Det värsta jag har gjort bort mig är nog när jag var på väg hem från gymnasiet (ca 10 år sen) och är super trött. Jag går ner för Avenyn i Göteborg (super stor shoppinggata) och kollade nog lite för långt ner mot marken för jag går rakt in i en lyktstolpe! Det blev värsta smällen och jag hade en stoooor bula i huvudet sen. Hade ingen sett det så ok, men nu var typ halva Göteborg ute på stan.

Sara

__iE
0

hahahahah ^^

E_hjo
0

Mwahahahaha! =D

Emmelie
0

Hehe.. Illa! =D

Murre_Uddiz
0

Igår skulle sopade jag lite i stallet och kom o tänka på i filmer, dom som stäler foten på en sop, kratta elr nåt, och får en smäll i skallen ;) Och så ska jag prova *IQ, jag vet* och så blev dte hårt som fan! Ajaj. Som tur var det bara min kompis som såg ^^
Men d gjorde jävligt ont! Kändes som det blöddeSkrattande

SarahPeace
0

Jadu ,  Förut en dag i skolan , Så gick jag ner för en trapp, SAMTIDIGT jag var HELT inne i min ny mobil , Jag såg inget förutom mobil "rutan" , jaa, sen dom sista 4 trappstegen så tog jag att i ett kliv så(jag ittade ju inte vart jag gick) och hopps så låg jag på golvet Generad, haha men jag satt fint på rumpan iaf ; P

__iE
0

hashahhaha ^^ sånt här är så kul o läsa.. *skadeglädje* :P

NinaToy
0

Haha.. :P Måste berätta, jag var skitbakis en dag, så skulle jag gå ner för trappan, så tar jag ut benet för långt och missar ena trappsteget och ramlar ner för HELA trappan! Haha. :D Min familj undra vafan jag höll på med. :P Och EN sak till… :P

Var hemma hos farmor och farfar, min bror stog i rummet bredvid mig, jag fick för mig att stå på händerna mot dörren intill där min bror stog, FAST dörren var jui inte riktigt stängd! :D Så jag ramlar rakt in i det rummet han står i, när jag hade kommit upp handståendes och lutade benen lite mot dörren och den bara gick upp, jaaa läskig känsla. :D HAHA.

NinaToy
0

Men min bror höll på att garva ihjäl sig! :D

__iE
0

hahahahah ^^

i ksolan så skulle vi gå till stan o göra ngt- typ rita av ett skyltfönster sen besvara ngr frågor.. så gick jag o en kompis i trappen ner o jag kollar på pappret, sen trodde jag trappan va slut så jag ökade styeget men trappan va inte slut så jag höll på o trilla o kompisen blev skit rädd hon trodde jag skulle slå ihjäl mig elr ngt xD

hahahah, sitter här o skrattar för mig själv x)

E_hjo
0

HAHAHAHAHA! Det är ju sååååå kul att läsa!!!!! =D