Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 662 ggr
Murre_Uddiz
0

löshopp :)

I måndags, nyåsdagen, var det löshoppning i stallet! Jag hade Monessa och Draken hoppade 80 cm =) Hon är rätt liten B-ponny. Draken är rätt stor B-ponny ;) Monessa hoppade glatt över (hon älskar också i vanliga fall, att hoppa) hindrena, ett litet kryss och för dom var det ca 2galoppsprång, sen var det ett rättuppstående. Draken hoppade inte högre än han behövde Räcka ut tungan 
Ungisarna och dom andra shettisarna hoppade "bara" 60 cm. Trixie och mixie (C-ponny 3, nu 4år island/welsh/appalosa är Mixie. trixie är 6, nu 7år, nordsvensk fd travare, hon harf varit här sen i början av sommarlovet, hon var liite riden då.) hoppade 80-90 tror jag.

De två halvbloden ville inte hoppa, ena hoppade en gång, sen hoppade dom över staketet (som är 1m och 20cm kanske) in i hagen som lkigger intill, istället :P mupphästar. Den tredje, D-ponny sto ca 11-12 år, hoppade 1m över hindrena iställetGlad

Det ska vara löshoppning i stallet en gång till innan lovet är slut, då vill jag springa med Kamé och en mer shettis, för det var jättekul! =)

E_hjo
0

Yeeeeeey!
Duktigt!!! =D

__iE
0

duktiga pollar ! :)

Murre_Uddiz
0

mm visst är dom :) Blev iof lite långt ;o)

Några fler som har hoppat med era pållar? Hur högt? När? hur gick det? Vem är hästen? =)

SarahPeace
0

#3 ,  eem.. häromdagen hoppade skrållan ; P (jag sprang bredvid naturligtvist) , ett natur hinder på ca 46 cm : ] , Hoppade även samma hinder me Molly oxå sen : ] ,    Fast Molly gjorde nåra extra studs efter oxå ;P  alltså bocksprång ; P hahaha

Mandysan
0

för några månader sen löshoppa foxen (min dam, irländsk import, 12 år, 150 cm) och Corall (syrrans val, 148 cm, 11 år, renrasig connemara av den äldre typen) 1m=) innan det har Corall löshoppat 1.20

Murre_Uddiz
0

Men det är kul att se att hästen fattar vad den ska göra och tkr det är kul! =)

Murre_Uddiz
0

*puttski*

elin
0

nisse löshoppade för några dagar sen 1 meter.
Hon e fjording på 1,45 m hög :)

/Elin

Murre_Uddiz
0

#8 kul!=)

tessa
0

Yrla löshoppade igår, för andra gången. Jag valde att låta henne stanna på 1,10 m eftersom jag tycker att man ska hoppa lagom mycket och högt varje gång, varken mer eller mindre.. =) - Sedan fick hästarna vara lösa och leka av sig i ridhuset, det var kul för både hästar och folk  =)

Murre_Uddiz
0

#10 =) visst ska man ju sluta när det går som bäst ;)