Vill lära mig mer ...
Hej!
Jag är 13 år och rider på ridskola en gång i veckan och när det kommer går jag extra kurser, men jag känner att jag inte lär mig nått och har letat medryttar ponny/häst länge. Hittar inte nånting eftersom alla söker äldre, mer erfarna osv. Men ofta träffar jag många i stallet och på ridläger som har medryttarhäst och som är lika gammla som mig och som inte har ridit mycket längre.
Har nån något tips på hur man kan hitta en medryttar ponny/häst eller vad jag ska göra ?
Sätt upp annonser precis överallt!! Kolla på annonser hela tiden. Prata med folk på ridskolan och skaffa kontakter! Åk runt på lite klubbtävlingar och knyt kontakter..

Du kan ju börja med att skriva ut var du bor, det är lättare om någon vet en häst.
Ett annat tips är att börja hjälpa till i travstall, inte för att få rida utan för att lära dig den vardagliga skötseln av hästar. Ofta börjar man som skötare på en häst och sen om man visar sig duktig så kan det bli lite riding eller så kan man få bli medryttare på hästen, längre fram.
Okej, Brukar kolla på annonser på internet ofta när jag är inne och det har inte funkat ( har kollat i nästan ett år ). Men kan försöka att sätta upp lite egna annonser och sånt :)

om du har möjlighet att ta privata lektioner på ridskolehäst på din ridskola eller andra ridskolor i närheten tycker jag att du ska kolla upp det. på det viset får du fokus på dig hela tiden, istället för att behöva "dela tid" med en hel grupp.
sen är det bara fortsätta nöta på och se om du kan hitta en medryttarhäst nånstans. kanske finns det privata ponnyer/hästar på ridskolan som du kan få rida? eller brukar din ridskola låta skötare till hästarna få rida ut eller rida lektioner själva?
kolla upp alla möjligheter och försök att inte låsa dig i annonsletande så ska det nog gå, ska du se.
medarbetare på djurskydd.ifokus