AA vad ska jag göra
Jag har ett jätte stort problem. Jag har ridit sedan jag var typ 6 år (är nu 15) och har alltid typ älskat hästar. Jag har ridit på ridskola och är nu medryttare och rider på ridskola. Men hela tiden har det där suget om en egen häst funnits där. Flera gånger tidigare har jag nästan lyckats driva igenom förslaget att köpa häst med mina föräldrar. Men sedan har jag ångrat mig och tänkt på skola,kompisar osv. Men nu kommer det smygande igen.. jag skulle verkligen vilja ha en häst som bara jag red och kanske en medryttare. Istället för att det var jag som var medryttaren. Vad ska jag göra, vad ska man preoritera? Jag vet inte om jag är tillräckligt kunnig, eller det är jag nog men har jag tid?? gaah :/
Och isåfall vad för hästar är bra som:
- Första häst
- Kan gå på lösdrift
- Snäll i "ras typen" så det lätt går att hitta medryttare.
- Allround häst som funkar till det mesta
- storleken 150-165 men behöver ej vara viktbärande.
heeelp me

kanske ta en häst på foder och prova på livet som "hästägare"?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag har funderat på det oxå, eller kanske hyra under en period och så hur det funkar med skolan och allt. Man vill ju liksom inte köpa häst och så funkar det inte. jobbigt för alla ochf ramförallt hästen …
Fodervärd är toppen! Tycker jag verkligen du ska testa på.. Eller halvfoder! : )

Jag måste bara säga att jag verkligen tycker det är ansvarsfullt av dig att tänka över det så noga. Många vill ha en häst utan att förstå vilket ansvar det är.
Mitt tips till dig om du köper häst är att stalla in dig i ett ganska stort stall, där har du människor runt dig som kan hjälpa till.
Annars så tycker jag inte att du ska tänka så mycket på ras när du letar häst. Kika på annonser och åk och provrid de hästar som intresserar dig. Anledningen till varför det är så kul att åka till stallet varje dag är ju för att man älskar hästen som står där. Medryttare brukar vara relativt lätta att hitta, många ridskoletjejer tex vill gärna rida privat.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
#4 Tack! Jo jag vill verkligen tänka efter innan så att man inte tröttnar eller nånting sådant.
Tack för tipsen :)