är ni ärliga?
jag är äckligt ärlig. vill alltid göra rätt för mig, hatar att inte göra det.
där calippo står finns det en jättefin anläggning bara 5 min skrittväg från stallet. fälttävlansbana, körhinder, två ridhus etc. hon som har calle använder anläggningen utan att betala. när de som provridit innan har ridit har vi varit på en av ängarna som tillhör anläggningen -utan att betala.
idag är jag ensam med de som ska provrida. har satt in 150:- på anläggningens bankgiro för att få använda ridhuset. skulle förmodligen kunna rida dit och använda ridhuset ändå, men jag är som sagt så ärlig (dum kankse?) att jag hellre betalar och har det gjort än att stå där som ett fån när någon ifrågasätter vad vi har där att göra… :S
är ni likadana, eller ni skulle struntat i att betala?

Jag gör som dig. Jag vill inte snylta på andras ridhus, det kostar att hålla det i ordning.

Jag gör som dig, betalar och gör grett för mig.

Jag är alldeles för ärlig men jag tror att man tjänar på det i längden. Du gjorde helt klart rätt i att betala för dig. Gillar inte snyltgäster.
jag betalade inte första 2 mån, i ren oviss het, hade helt missat det. sedan stod jag ju på ridhuset och då ingick det. nu har jag betalat igen när jag inet står där. men vet många som skiter i det.
Är ärlig med allting. Sanningen kommer alltid fram ändå tillslut o då får man skämmas istället.
Min medryttare försökte nog lura mig nu i veckan… 
Hon vet att hon inte får rida till en ridskola här i närheten o absolut inte utan reflexer. Nu i veckan hade hon varit ute i över 2 timmar med min häst (som hon får rida gratis). Jag ringde o frågade vart f-n hon hade tagit vägen. Då sa hon att hon hade ridit vilse, jag fattade ungefär vart hon var o sprang dit typ 20 min…
Då hade hon med sig två kompisar (som hon inte hade innan), plus att dom var på ett ställe där det är förbjudet o rida. 
Sen försökte jag såklart luska ut var dom hade ridit o nu har jag tagit uteslutningsmetoden, dom har alltså varit på ridskolan…
Nu kan jag inte lita på henne mer, får se om jag vågar ge henne en ny chans… : /
jag hade nog gjort som du lisette, annars hade mitt samvete drabbat mig, och det är inte nådigt. ;P
men oj hästen, det låter ju inte bra, ljuga är aldrig rätt…=/
jag är också helt ärlig alltid, annars får jag väärta ångesten sen :P Det kan väl hänt att jag förvrängt sanningen nån gång, ops, men det har inte hänt ofta :P

ja skulle ha gjord som dej lisette , Skulle känna mig lite dum annars ..

Jag skulle också ha gjort som dig Lisette!
Hästen - det där hade jag inte alls gillat!!!! Ljuga en gång sen kan man inte lita mer på den. Så känner jag

Självklart ska man vara ärlig. Jag hade också gjort dom du.
Jag kallar inte det där för att vara ärlig, utan göra rätt för sig.
Tycker att det är normalt. Att uttnyttja andra bakom ryggen (eller ja, deras saker) tycker jag är onormalt, det är inte schyst på något vis.
Jag gör rätt för mig. Men är hemskt oärlig :P

Jag skulle ha gjort likadant som du lisette.
Jag är en sådan som även säger till om jag får förmycket växel tillbaks när jag handlat.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
#9 Jag håller med. Därför väntar jag på att hon ska maila som hon brukar när hon ska komma o rida.
Då tror jag att det är dags att säga adjöss, ; )
Eller om hon får en chans till så kan man kolla om hon rider dit hon inte får igen, då har man tagit henne på bar gärning…
jag är sjukligt ärlig :):).. Det är väl på gott och ont :P

Jag skulle också gjort rätt för mig, men vet många, många som inte skulle det. Tyvärr även många som ljuger en rätt upp i ansiktet och säger att de betalar sen, men aldrig gör det. :-(

#14 ja det är det verkligen. ibland kan man ångra att man är så ärlig som man är… men man har nog igen det i det långa loppet tror jag.
#16 Ja, jag tror iaf att det lönar sig i längden. Ljuger man om ngt, så känner man sig nog tvungen att fortsätta och så blir det mer o mer komplicerat…

lisette, vad är det för anläggnign då?
Hade gjort som lisette. Men ibland med småsaker är man ju inte helt ärlig alltid…
;P
Jag är nog så feg att jag är ärlig, jag vill inte att nått som man gjort oärligt, kommer fram sen, det är inte alls kul :P
Är hellre ärlig ^^ Men visst, småååååå vita lögner osv. finns ju xD Undviker det ändå i den mån det går.

#18 vinslövs, du vet ju säkert själv hur himla fin den är..
för er andra: www.vrf.nu